Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MOD277 | ||||||||
Ders İsmi: | Moda Trendleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerimizin, moda eğilimlerini anlama ve ön görü becerisi ile stil bilincini oluşturmak amacıyla uygulanan bir Stüdyo dersidir. Kitlelerin giyinmeye dair alışveriş tercihlerinin temelini oluşturan Moda Trendleri ve marka stil algılarını içeren ders; öğrencilerimizin hızla değişen giyim ve ev tekstili sektöründe moda dünyasının tasarım ile satış arasındaki dinamikleri kavramasına imkân verir. Öğrencilerimiz, moda trendlerini sınıflandırabilir, güncel sezon defilelerini ve ev tekstili fuarlarında belirlenen sezonun moda trendlerini doğru yorumlayabilir, entelektüel moda birikimi edinebilir, dünya markalarının stillerini ayrıştırabilir, kişisel bir giysi stili ve iç mimari tasarımı oluşturabilir, ana dili ve en az bir yabancı dili kullanarak moda trendleri terminolojileri algılayabilir, estetik bakışını geliştirebilir, toplumsal değişimleri yorumlayabilir, dijital teknolojileri yalnız ya da beraber etkin kullanabilir. Öğrenci araştırma yaparak çalışmasını topluluk önünde güvenle sunabilir. Kariyer planlamasına başlayabilir, etik ilkeleri uygulayabilir, yaşam boyu araştırmanın önemini kavrayabilir. |
Dersin İçeriği: | • Moda, tasarım ve marka arasındaki dinamiklerin kavranması. • Moda trendlerini sınıflandırabilme ve dünya markalarının stillerini ayrıştırabilme • Kişisel giysi stili oluşturabilme yeteneği kavranması • Ev tekstili ve giyim sektörlerinde moda trendleri terminolojisini kavrayabilme ve kullanabilme yeteneği kazandırılması. • Dünyada ve ülkemizde marka olmuş ev tekstili ve giysi tasarımcılarını araştırarak daha yakından tanıma ve izleyebilme alışkanlığı kazandırılması. • Moda, trend, stil arasındaki farkındalığın sağlanması • Moda, trend, stil analizleri yapabilme yeteneğinin sağlanması. • Renk ve trend analizi yapabilme ve sezon trenlerini takip edebilme yeteneğinin sağlanması. • Basında stil analizlerini takip edebilme yeteneğinin sağlanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Moda Trendleri dersinin öğrenciye tanıtılması. Dönem için ders planı yapılması. | ... |
2) | • Moda nedir? Trend nedir? Son moda nedir? tanımlanması. | ... |
3) | • Moda , trend, stil, imaj kavramlarının anlatılması ve aralarındaki farkın açıklanması • Stil danışmanlığı nedir? Anlatılır | ... |
4) | • Modanın dili, tasarım elemanları ve tasarım prensiplerinin açıklanması • Renk bilgisi verilir. • Renk analizi araştırma ve hazırlama anlatılır • Ev tekstili ve giyim sektöründe Trend Araştırmaları ve stil analizleri tartışılır • Yazılı basında stil analizleri araştırılır • Dijital medyada stil analizleri araştırılır | ... |
5) | • Öğrenci Stil analizleri yapar. • Öğrenciler giyim ve ev tekstili stil analizleri yaparlar • Öğrenciler yeni sezon ev tekstil veya giyside moda trendleri araştırmaları ve sunum hazırlıkları yaparlar. | ... |
6) | • Öğrenci sunumları • Öğrenciler araştırdıkları yeni sezon trendlerinin sunumunu yaparlar Trend analizi sunumları | ... |
7) | • Öğrenci sunumları • Öğrenciler araştırdıkları yeni sezon trendlerinin sunumunu yaparlar Trend ve Renk Analizi sunumları | ... |
8) | VİZE | ... |
9) | • Öğrenci sunumu • Öğrenciler araştırdıkları yeni sezon renk ve trendlerinin sunumunu yaparlar | ... |
10) | • İnsan anatomisi ve vücut yapısına göre giyim nasıl olur tartışılır. • Gardrop ve Alışveriş ( perakende sektöründeki trendler) anlatılır. • Vintage, Heritage, Retro ve Türkiye ile Dünya üzerindeki etkileri anlatılır. • Vintage ve Retro arasındaki fark anlatılır | ... |
11) | • Dünya Moda Haftaları araştırılır • Modaya yön verenler anlatılır • Marka nedir? Nasıl marka olunur? Kişisel markalaşma açıklanır • Tasarımcı markalar ve Ev tekstilinde markalar araştırılır. | ... |
12) | • Öğrenci sunumu • Öğrenciler moda tasarımcıları ile ilgili araştırmalarını sunarlar -Ev tekstili ve giyim Modaya yön veren moda tasarımcılarının tanıtılması- Ev tekstili ve giyim | .... |
13) | • Öğrenci sunumu • Öğrenciler moda tasarımcıları ile ilgili araştırmalarını sunarlar -Ev tekstili ve giyim | ... |
14) | • Öğrenci sunumu • Öğrenciler moda tasarımcıları ile ilgili araştırmalarını sunarlar -Ev tekstili ve giyim | ... |
15) | Modaya yön veren moda tasarımcılarının tanıtılması- Ev tekstili ve giyim Öğrenci araştırması ve sunumu | ... |
16) | FİNAL | ... |
Ders Notları / Kitaplar: | Modaya Yön Verenler Linda Watson Guncel Yayıncılık Ltd.Sti.| Aralık 2007 | Birinci Basım ISBN-978-9944-84-010-1 |
Diğer Kaynaklar: | Modaya Yön Verenler Linda Watson Guncel Yayıncılık Ltd.Sti.| Aralık 2007 | Birinci Basım ISBN-978-9944-84-010-1 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | 3 |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 5 |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | 5 |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi | 5 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 |
Toplam İş Yükü | 108 |