Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MOD352 | ||||||||
Ders İsmi: | Moda Trendleri Öykü Stüdyosu IV | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, günlük moda trendlerini öğretmek ve kumaşlar, iplikler, renkler, giysi trendleri stillerini araştırmak, öğrenilen bilgilerle bir kavram belirlemek ve storyboard ve sanal koleksiyon oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği: | • Moda trendleri yaratma becerisini arttırmak. • Teknik anlayış ve malzeme seçimi geliştirmek. • Moda ve malzeme seçimi yeteneklerini geliştirmek. • Dijital tasarım programlarını kullanabilmek (Illustrator, Photoshop) • Tasarımlarını dijital moda tasarım programlarında oluşturabilmek. • Film şeridi ve sanal koleksiyon oluşturabilmek • Seçilen temalarla ilgili bireysel çizim ve eskiz etkinlikleri yapabilme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersi öğrencilere ve gerekli materyal listesine tanıtın. Müfredat Tamamlandığını doğrulamak için Ders Anahatı, Eğitmen Tartışma | ... |
2) | • Moda Trendleri Storyboard tanımlayın • Öğrencilere örnek storyboard göster • Storyboard yapılarını ve planlamasını tartışın • Moda Trendleri Storyboard'un nasıl hazırlanacağını açıklayın | ... |
3) | Koleksiyon için konseptin nasıl belirleneceğini açıklayın konseptleri örneklerle gösterin. | ... |
4) | Bir tema seç • Kendi temalarının sunumunu yap. | ... |
5) | Bir hikayenin nasıl oluşturulacağını açıklayın • Seçilen tema hakkında bir hikaye oluşturun. • Bir hikaye yazın ve gösterin. | ... |
6) | Hikayeyle ilgili görüntüleri ve görselleri seçin. • Fotoğraf ve görsellerin fotoğrafını çekin. • Bu belgelerin nasıl çizileceğini açıklayın. | ... |
7) | • Hikaye ve görseller için renkleri ve malzemeleri seçin. • Konuya ilişkin dokuma ve baskı tasarımına ilişkin araştırma materyalleri • Araştırma renk trendleri | .... |
8) | ARA SINAV | ... |
9) | • Siluet koleksiyonunu tanımla • Siluet koleksiyonlarının nasıl hazırlanacağını açıklamak • Konuya ilişkin dokuma ve baskı tasarımına ilişkin araştırma materyalleri | ... |
10) | • Bir örnek marka seçin ve tanımlayın • Örnek markanın hedef kitlesini analiz edin. • Film şeridini markanın hedef kitlesine göre tasarlayın ve birleştirin. | ... |
11) | • Sanal koleksiyonun ne olduğunu açıklayın. • Sanal bir koleksiyonun nasıl oluşturulduğunu açıklayın. • Fotoğraf malzemeleri ve dokuları çekin • Dijital ortamdaki modelin görsellerinde orijinal sanal koleksiyon oluşturma | ... |
12) | • Koleksiyonlarından dikilecek parçanın seçilmesi Koleksiyonlarından bir tasarım parçası dikmek | .... |
13) | dikişe devam | .... |
14) | Dikişe devam | .... |
15) | Dikilen tasarımların provası | ... |
16) | Final | ... |
Ders Notları / Kitaplar: | Research and Design Simon Seivewright 2007 UK | AVA Publishing SA| ISBN: 2-940373-41-8 Portfolio Presentation for Fashion Designers Linda TainSimon Seivewright 2003 USA Fairchild Publications, Inc.| Second Edition ISBN: 1-56367-252-9 |
Diğer Kaynaklar: | Research and Design Simon Seivewright 2007 UK | AVA Publishing SA| ISBN: 2-940373-41-8 Portfolio Presentation for Fashion Designers Linda TainSimon Seivewright 2003 USA Fairchild Publications, Inc.| Second Edition ISBN: 1-56367-252-9 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
|
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | 3 |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 2 |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi | 4 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 4 | 64 |
Uygulama | 10 | 5 | 50 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ödevler | 10 | 5 | 50 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 199 |