Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MOD438 | ||||||||
Ders İsmi: | Melek Yatırımcılar | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
EZGİ YILDIRIM SAATÇİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin eğitim aldıkları alandaki temel becerileri ve yetenekleri paralelinde; sınırların ve kalıpların dışında düşünebilme becerilerini geliştiren disiplinler arası bir perspektif ve donanım sağlamaktır. Moda piyasasında iş fırsatına yatırım yapan, işletmelerin büyümeleri veya gelişmeleri için sermaye sağlayan pek çok yatırım ve yatırımcı modelinin bulunduğunu ve bu zincir sürecin nasıl işlediğini öğrencilere örneklerle göstermektir. |
Dersin İçeriği: | - Fikir – Pazarlanabilir Ürün Kavramı - Stratejik Ürün Planlaması - Ticari Tasarım ve Markalaşma - Pazarlama/Finansman/İnsan Kaynakları ve Üretim Fonksiyonları - Melek Yatırımcılar ve Risk Sermayedarları - Yönetim, Organizasyon ve İşletme bütünlüğü kavramları hakkında fikir sahibi olunması ve iş modelleri geliştirip sunulması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Saha Analizi – Pazar Araştırması (Zara, H&M, Beymen, …….) | Pazar araştırması yapılması |
1) | • Ders Tanıtımının yapılması, iş modelleri ve yatırımcı ilişkileri hakkında temel bilgilerin aktarılması ve derse giriş Yatırım ve yatırımcı modellerinin anlatılması, “Melek Yatırımcılar” ve Risk Sermayesi Yatırımcılarının açıklanması. İşleyiş hakkında fikir edinme, tanıma fırsatı yakalama. | NONE |
2) | • Münazara: “Sanat için Sanat” vs “Ticaret için Sanat” Sanat içerikleri hakkında fikir alışverişi | Sanat içerikleri araştırma |
3) | • Günümüzün en büyük sermayesinin yaratıcılık olması üzerinden fikir alışverişleri. Fikir nasıl gelişir? Ürün nasıl pazarlanır? Yaratıcılık- Fikir- Tasarım-Ürün-Pazarlanabilir Ürün Döngüsü | Araştırma |
4) | • İş kolu olarak Tasarım Tasarım nedir, nasıl uygulanır, piyasadaki örnekleri | araştırma |
5) | • Strateji/ Pazarlama/Üretim | Portfolyo’da kullanılacak projenin secimi |
6) | • Dünyadan Tasarım Sektörü Örnekleri ve Vaka Çalışmaları PROJE UYGULAMASI- Ödev 2: Proje(portfolyo) içeriğinin powerpoint programinda grafik düzeninin yapılması | Dünyadan Vaka Çalışmaları |
7) | • Dünyadan Tasarım Sektörü Örnekleri ve Vaka Çalışmaları Vaka çalışmalarına devam edilmesi üzerinden öğrencinin fikir sahibi olması. | Dünyadan Vaka Çalışmaları |
8) | vize | .. |
9) | • Dünyadan Tasarım Sektörü Örnekleri ve Vaka Çalışmaları • Strateji/ Pazarlama/Üretim • Yaratıcılık- Fikir- Tasarım-Ürün-Pazarlanabilir Ürün Döngüsü | • Hammaddeden Satılan Ürüne Süreç Analizi |
10) | • Hammaddeden Satılan Ürüne Süreç Analizi Tedarik Zinciri | Örnek tedarik zincirlerinin araştırılması |
11) | • Saha Analizi – Pazar Araştırması (Zara, H&M, Beymen, …….) | Pazar araştırması yapılması |
12) | • Saha Analizi – Pazar Araştırması (Zara, H&M, Beymen, …….) | Pazar Araştırması |
13) | • Melek Yatırımcı-Proje Sunum Çalışmaları Sunumların sırasıyla yapılması | sunuma hazırlık |
14) | • Melek Yatırımcı-Proje Sunum Çalışmaları Sunumların sırasıyla yapılması | hazırlık |
15) | final | ... |
Ders Notları / Kitaplar: | • Mehmet Marangoz, Girişimcilik, 2008, ISBN978-605-60236-0-6 |
Diğer Kaynaklar: | • Mehmet Marangoz, Girişimcilik, 2008, ISBN978-605-60236-0-6 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
2 |
4 |
3 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 4 |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | 3 |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | 3 |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi | 4 |
Alan Çalışması | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 10 | 50 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 |