Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MOD450 | ||||||||
Ders İsmi: | Örnek Marka Stüdyosu | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hazır Giyim moda marka yatırımı olan firmalarla workshop'lar düzenleyerek, öğrencinin firmadan aldığı brief ile ekip çalışması dahilinde hazır giyim koleksiyon tasarımı ve numune üretimi gerçekleştirmesi;böylece öğrencinin moda endüstrisindeki işleyişi kavraması, gerçekleştirdiği projeleri profesyonellere sunarak deneyim kazanması, ekip çalışmasına yatkınlığını geliştirmesi, sorumluluk alarak iş ve zaman planı ile üstlendiği projeyi sonuçlandırmasını sağlamak amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Bir hazır giyim markasını araştırmak,gözlemlemek, hedef kitlesini belirlemek Bir hazır giyim markası için koleksiyon tasarlayabilme,numune üretimi gerçekleştirebilme Ekip çalışmasına uyum sağlayabilme,ortak proje geliştirebilme To enhance teamwork adapting skills and to develop a common project Tasarımlarını ilgili bilgisayar programlarında ( İllustrator/Photoshop) çizip projelendirebilme Eleştiri alarak projesini geliştirme; arkadaşlarının tasarım ve projelerini yorumlayabilme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş Örnek workshop çalışmalarının anlatımı ve sunumu | |
2) | Hazır giyim moda marka yatırımı olan firmaların ulusal ve uluslar arası moda endüstrisindeki yeri; | |
3) | Workshop çalışması yapılacak Hazır Giyim firmasının ziyaret edilmesi, Marka ve firmanın tanınması, Proje brief 'inin alınması | |
4) | Belirlenen örnek marka için proje brief’i dahilinde ön sunumların hazırlanması ve sunumu: Proje sunumunda: 1.Marka Adı, 2.Yıllık koleksiyon adedi,firma hakkında bilgi 3.Hedef Kitlesi 4.Markanın güncel trendleri,koleksiyon ve tasarım örnekleri 5.Koleksiyon teması,hedef kitlesi(kadın/erkek/çocuk),hikaye panosu'nun Yer alması gerekmektedir. | |
5) | Sunumların değerlendirilmesi ve yorumlanması, düzeltilecek geliştirilecek noktaların tamamlanması ve teslimi Proje eskiz çalışmalarına başlanması (Bilgisayar Stüdyo/atölye çalışması) | |
6) | Eskiz çalışmalarının tamamlanması (kişi başı en az 8 adet tasarım eskizi) | |
7) | Örnek marka projesi_firma yetkileriyle ön değerlendirme: Proje ve eskizlerin dijital ortamda sunumu ve kritiklerin alınması | |
8) | Proje geliştirme ve uygulama çalışmaları; eskizlerin elenmesi koleksiyon tasarımlarının belirlenmesi (Bilgisayar Stüdyo/atölye çalışması) | |
9) | Dikilecek tasarımların teknik çizimlerinin tamamlanması Atölye personeli ile sürecin planlanması; uygulamaların ve dikim aşamalarının öğrenciler tarafından takip planı oluşturulması | |
10) | Kumaş ve aksesuarların belirlenmesi ve temini için firma ziyareti | |
11) | Atölye uygulama ve dikim süreci | |
12) | Atölye uygulama ve dikim süreci | |
13) | Atölye uygulama ve dikim süreci | |
14) | Atölye uygulama ve dikim süreci | |
15) | Katalog basımı için prof.manken eşliğinde fotoğraf çekimi | |
16) | Örnek marka projelerinin üretilmiş numuneleri ile birlikte marka yetkililerine sunumu ve değerlendirilmesi (Dönem Sonu sınavı) |
Ders Notları / Kitaplar: | ... |
Diğer Kaynaklar: | ... |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
6 |
7 |
3 |
5 |
4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | 5 |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 4 |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | 5 |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | 5 |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | 5 |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi | 5 |
Akran Değerlendirmesi | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Sosyal Faaliyet | |
Örnek olay çalışması |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 5 | 10 | 50 |
Laboratuvar | 5 | 10 | 50 |
Uygulama | 5 | 10 | 50 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 300 |