Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
1) |
• Temel kavramları ayırır.
• Kalite yönetimi ve gelişiminin temel kavramlarını tartışır.
|
|
2) |
• Yapısalcı yaklaşım, insan ilişkileri yaklaşımı, politik yaklaşım, simgeci yaklaşımları tanımlar
• Örgütlere çoklu yaklaşımı değerlendirir
• Toplam kalite yaklaşımını tartışır
|
Ders içeriğini inceler
1. Bölümün okunması (ss.19-44)
|
3) |
• Toplam Kalite Yönetimi
• Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri
• Kalite kavramı
• Kalite zinciri
• Kalite ve rekabet |
Toplam Kalite Yönetimi tanımlarını 2. Bölümden okur |
4) |
• Walter A. Shewhart
• W. Edwards Deming
• Joseph M. Juran
• Kaoru İshikawa
• Philip B. Crosby
• Armand V. Feigenbaum
• Dr. Genichi Taguchi
• Shigeo Shingo
|
Şimşek, Bölüm 3, ‘Toplam Kalitenin Öncüleri’ni okur, gelecek derste toplam kalite yönetimine katkı yapan bu araştırmacıları sınıfta tartışır. |
5) |
• Örgüt kültürü
• Örgüt kültürünün düzeyleri
• Örgüt kültürü türleri
• Kurum kültürünün değiştirilmesinde stratejilerin önemini açıklar
• Kurum kültüründe etik temelleri tanımlar
|
Tek başına veya bir arkadaşı ile kurum kültürü ve kalite arasındaki ilişkinin kurulması hakkında araştırma yapar, gelecek derste araştırma sonuçlarını sınıfta tartışır. |
6) |
• Takım çalışmasının tanımı
• Takım çalışmasını etkileyen olumlu-olumsuz faktörler
• Takım çalışması ve ödüllendirme
• İyi bir liderde bulunması gereken özellikler
• Takım çalışmasında etik kavramının önemini tartışır
|
Kalite kavramının takım çalışmasına olan etkisini analiz eder.
Şimşek, Bölüm 7, ‘Takım Çalışması ve Kalite’ okur.
|
7) |
Vize Sınavı |
Vize sınavı için çalışır. |
8) |
• Liderlik tanımları
• Liderlik davranışı çalışmaları
• Yapısalcı lider, İnsan Kaynakları lideri, Politik liderlik, Kültürel ve Sembolik liderlik
• Dönüştürücü ve yönetsel liderlik
|
Yok |
9) |
• Planlama Tanımı
• Planlama modelleri
• Stratejik planlamanın özellikleri
|
Ev Ödevi: Şimşek, Bölüm 8, ‘Bölüm Sonu Değerlendirme Soruları’nı araştırır ve gelecek derste tartışır. |
10) |
• Maliyeti tanımlar
• Girdi-Süreç-Çıktı ile Kaliteyi ilişkilendirir
• Başarısızlık maliyetleri
• Değerlendirme maliyetleri
• Önleme maliyetleri
|
Yok |
11) |
• Kontrol çizelgelerini analiz eder
• Varyans kaynaklarını analiz eder
• Kontrol sınırını tartışır
|
Quiz için çalışır |
12) |
• Üst ve alt control sınırı
• Kontrol çizelgelerini analiz eder
• Kıyaslama yöntemi
• Süreç akış şemaları
• Çeteleler ve Histogramlar
• Pareto Analizi
• Balık Kılçığı Şemasını yorumlar
|
Ev Ödevi: Şimşek, Bölüm 11, ‘Kalite Maliyet İyileştirme Araçları’nı okur. |
13) |
• Six Sigma
• EFQM
• ISO 9001
• Malcolm Baldrige National Quality Award
• European Quality Award
|
yok |
14) |
• Türkiye Kalite Derneği (KalDer)
• KalDer Mükemmellikte Yetkinlik Belgelendirmesi
• Değişime direncin nedenlerini tartışır
• Değişime direncin azaltılması yöntemlerini analiz eder
|
Yok |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
|
3) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|