Master of Arts in Music with thesis | |||||
Master | TR-NQF-HE: Level 7 | QF-EHEA: Second Cycle | EQF-LLL: Level 7 |
Course Code: | MZK505 | ||||||||
Course Name: | Seste İleri İcra I (THM) | ||||||||
Course Semester: |
Fall Spring |
||||||||
Course Credits: |
|
||||||||
Language of instruction: | |||||||||
Course Requisites: | |||||||||
Does the Course Require Work Experience?: | No | ||||||||
Type of course: | Department Elective | ||||||||
Course Level: |
|
||||||||
Mode of Delivery: | Face to face | ||||||||
Course Coordinator : | Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU | ||||||||
Course Lecturer(s): |
Öğr.Gör. ADEM SEVİNÇ |
||||||||
Course Assistants: |
Course Objectives: | It is the performance of voice and breathing techniques that improve the mouth and dagger characteristics of folk music, which vary according to the regions, over the melodies in the repertoire. |
Course Content: | • Concepts of “Repertory”, “Region”, “Region”, “Style”, “Attitude” • Dagger Characteristics According to Regions in Folk Music • Performance of Folk Music Repertory According to Regions and Musical Genres • Performing Works in Musical Genres with a Clear Procedural Structure |
The students who have succeeded in this course;
|
Week | Subject | Related Preparation |
1) | Salına Salına Geldim Köyüne | Halk müziği repertuarından seçilmiş eserlerin notaları |
2) | Salına Salına Geldim Köyüne | Halk müziği repertuarından seçilmiş eserlerin notaları |
3) | Bir İncecik Duman Tüter | Halk müziği repertuarından seçilmiş eserlerin notaları |
4) | Bir İncecik Duman Tüter | Halk müziği repertuarından seçilmiş eserlerin notaları |
5) | Dumanı Da Vardır Şu Dağların Başında | Halk müziği repertuarından seçilmiş eserlerin notaları |
6) | Dumanı Da Vardır Şu Dağların Başında | Halk müziği repertuarından seçilmiş eserlerin notaları |
7) | An Overview | Halk müziği repertuarından seçilmiş eserlerin notaları |
8) | Midterm Exam | Halk müziği repertuarından seçilmiş eserlerin notaları |
9) | Urfa Divanı | Halk müziği repertuarından seçilmiş eserlerin notaları |
10) | Urfa Divanı | Halk müziği repertuarından seçilmiş eserlerin notaları |
11) | Urfa Divanı | Halk müziği repertuarından seçilmiş eserlerin notaları |
12) | Üç Güzel Oturmuş İskambil Oynar | Halk müziği repertuarından seçilmiş eserlerin notaları |
13) | Uzun Kavak Dalın Sallanıyor | Halk müziği repertuarından seçilmiş eserlerin notaları |
14) | Uzun Kavak Dalın Sallanıyor | Halk müziği repertuarından seçilmiş eserlerin notaları |
15) | An Overview | Halk müziği repertuarından seçilmiş eserlerin notaları |
16) | Final Exam | Halk müziği repertuarından seçilmiş eserlerin notaları |
Course Notes / Textbooks: | Halk müziği repertuarından seçilmiş eserlerin notaları |
References: | Türk Halk Müziği Sözlüğü- Melih Duygulu |
Learning Outcomes | 1 |
|
---|---|---|
Program Outcomes | ||
1) Pratik alanda enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı geliştirme. | ||
2) Acquiring research that will enable graduate students To enable them to master the theoretical and practical use. To be inquisitive and creative in the interpretation of techniques and the information obtained. | ||
3) Tarihsel ve kültürel bağlamaları da dahil olmak üzere çok müzik çeşitli eşyalarını ve eşyalarını özel karakterini oluşturan müzik felsefesinin kesin olmayanlarını analiz edebilme. |
No Effect | 1 Lowest | 2 Low | 3 Average | 4 High | 5 Highest |
Program Outcomes | Level of Contribution | |
1) | Pratik alanda enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı geliştirme. | 5 |
2) | Acquiring research that will enable graduate students To enable them to master the theoretical and practical use. To be inquisitive and creative in the interpretation of techniques and the information obtained. | 5 |
3) | Tarihsel ve kültürel bağlamaları da dahil olmak üzere çok müzik çeşitli eşyalarını ve eşyalarını özel karakterini oluşturan müzik felsefesinin kesin olmayanlarını analiz edebilme. | 5 |
Expression | |
Individual study and homework | |
Lesson | |
Reading | |
Homework |
Written Exam (Open-ended questions, multiple choice, true-false, matching, fill in the blanks, sequencing) | |
Oral Examination | |
Homework | |
Application | |
Individual Project |
Semester Requirements | Number of Activities | Level of Contribution |
Midterms | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
total | % 100 | |
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK | % 40 | |
PERCENTAGE OF FINAL WORK | % 60 | |
total | % 100 |
Activities | Number of Activities | Duration (Hours) | Workload |
Course Hours | 16 | 2 | 32 |
Midterms | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Total Workload | 34 |