Müzik YL (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MZK510 | ||||||||
Ders İsmi: | Makam Analizi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi GÖKNİL BISAK ÖZDEMİR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere Türk müziğindeki makamları anlamalarını ve analiz etmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, makamların teorik temellerini öğrenirken aynı zamanda pratik uygulamalarla makam analizi yapma becerisi kazanacaktır. |
Dersin İçeriği: | Makam Kavramı ve Temel Makamlar Makam Yapısı ve Modülasyon Türk Müziği Makamlarında Estetik ve Duygusal Analiz Beste Analizi ve Makamların Pratik Kullanımı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Makam Kavramı ve Temel Makamlar Makamın tanımı ve özellikleri. Hicaz, Rast, Uşşak gibi temel makamların teorik analizi. | |
2) | Makam Kavramı ve Temel Makamlar Makamın tanımı ve özellikleri. Hicaz, Rast, Uşşak gibi temel makamların teorik analizi. | |
3) | Makam Yapısı ve Modülasyon Makamların yapısal özellikleri. Makam geçişleri ve modülasyon teknikleri. | |
4) | Makam Yapısı ve Modülasyon Makamların yapısal özellikleri. Makam geçişleri ve modülasyon teknikleri. | |
5) | Makam Yapısı ve Modülasyon Makamların yapısal özellikleri. Makam geçişleri ve modülasyon teknikleri. | |
6) | Türk Müziği Makamlarında Estetik ve Duygusal Analiz Makamların duygusal ifadeleri. Farklı makamların kullanım alanları. | |
7) | Türk Müziği Makamlarında Estetik ve Duygusal Analiz Makamların duygusal ifadeleri. Farklı makamların kullanım alanları. | |
8) | Türk Müziği Makamlarında Estetik ve Duygusal Analiz Makamların duygusal ifadeleri. Farklı makamların kullanım alanları. | |
9) | Beste Analizi ve Makamların Pratik Kullanımı Klasik Türk müziği bestelerinde makam analizi. Makamların kullanımıyla ilgili pratik örnekler. | |
10) | Beste Analizi ve Makamların Pratik Kullanımı Klasik Türk müziği bestelerinde makam analizi. Makamların kullanımıyla ilgili pratik örnekler. | |
11) | Beste Analizi ve Makamların Pratik Kullanımı Klasik Türk müziği bestelerinde makam analizi. Makamların kullanımıyla ilgili pratik örnekler. | |
12) | Proje ve Sunum Öğrencilerin seçtiği bir makamın derinlemesine analizi. Analizlerin sınıfta sunumu ve tartışması. | |
13) | Proje ve Sunum Öğrencilerin seçtiği bir makamın derinlemesine analizi. Analizlerin sınıfta sunumu ve tartışması. | |
14) | Proje ve Sunum Öğrencilerin seçtiği bir makamın derinlemesine analizi. Analizlerin sınıfta sunumu ve tartışması. | |
15) | Proje ve Sunum Öğrencilerin seçtiği bir makamın derinlemesine analizi. Analizlerin sınıfta sunumu ve tartışması. | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Yalınayak, Ö. (2009). "Makamlar." Pan Yayıncılık. Özçürümez, G. (2013). "Türk Musikisi Nazariyatı ve Usulleri." Gece Kitaplığı. |
Diğer Kaynaklar: | Yalınayak, Ö. (2009). "Makamlar." Pan Yayıncılık. Özçürümez, G. (2013). "Türk Musikisi Nazariyatı ve Usulleri." Gece Kitaplığı. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. | 5 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |