Elektronörofizyoloji | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ODY105 | ||||||||
Ders İsmi: | İşaret Dili | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. OSMAN GÜNAY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MERVE GİRAY Dr.Öğr.Üyesi HALİL SOYAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | • Türk işaret dilini öğrenir |
Dersin İçeriği: | Türk işaret dilini öğrenir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Derse giriş | yok |
2) | • Türk işaret dili | yok |
3) | • Çevre işaretlerini öğrenir | yok |
4) | • Okul işaretlerini öğrenir | yok |
5) | • Gıda işaretlerini öğrenir | yok |
6) | • Giyim işaretlerini öğrenir | yok |
7) | • TİD işaretlerini öğrenir | yok |
8) | • Sayı işaretlerini öğrenir | yok |
9) | • Harf işaretlerini öğrenir | yok |
10) | • Ticaret işaretlerini öğrenir | yok |
11) | • İş işaretleri | yok |
12) | • Acil durum işaretleri | yok |
13) | • Günlük konuşma işaretleri | yok |
14) | • Akademik işaretler | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Atilla, M. (2011). Konuşan Eller; Temel İşaret Dili. İlgi Kültür Sanat Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) . Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama | ||||||||||
2) İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme | ||||||||||
3) Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme | ||||||||||
4) Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek | ||||||||||
5) Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme | ||||||||||
6) Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme | ||||||||||
7) Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir | ||||||||||
8) Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek | ||||||||||
9) Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek | ||||||||||
10) Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme | ||||||||||
11) Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | . Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama | |
2) | İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme | |
3) | Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme | |
4) | Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek | |
5) | Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme | |
6) | Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme | |
7) | Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir | |
8) | Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek | |
9) | Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek | |
10) | Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme | |
11) | Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 124 |