Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | OKL554 | ||||||||
Ders İsmi: | Çocuk Edebiyatı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Türk ve dünya çocuk edebiyatının gelişimini kavratmak, yaratıcı çocuk edebiyatı konusunda bilinç uyandırmak. |
Dersin İçeriği: | Çocuk edebiyatı kavramı, türleri ve örnekleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Okuma-yazma Kavram Gelisimine Giris | makale |
2) | Okuma-Yazma Kavram Gelisimi Kuramlari | makale |
3) | dil edinimi ve gelişim kuramları | makale |
4) | Doğumdan Baslayan İletisim Gelişimi | makale |
5) | Bütünsel Dil Gelisimi | makale |
6) | Küllturel, Dilsel ve Bireysel Farkliliklarin Okuma Yazma Kavram Gelisimine Etkileri | makale |
7) | Okuma-Yazma kavram Gelisiminin Unsurlari | makale |
8) | Ara Sınav | makale |
9) | Fonolojik Duyarlilik ve Harf Tanima | makale |
10) | Anlam Gelisimi ve Üstbiliş | makale |
11) | Çizim ve yazi gelisimi arasinda iliski | makale |
12) | Çizim ve yazi gelisimi arasinda iliski | makale |
13) | Okuma yazma kavramlarini farkli tekniklerle besleme( kukla,drama, hikaye anlatimi,parmak oyunu, tekerleme, bilmece, sarki, resim, bilgisayar,vb.) | makale |
14) | final | ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders İçin Önerilen Kaynaklar A.Ferhan Oğuzkan, Yerli ve Yabancı Yazarlardan Örneklerle Çocuk Edebiyatı, Ankara 2b.1979 Alemdar Yalçın, Gıyasettin Aytaş, Çocuk Edebiyatı, Akçağ y. Ankara 2b. 2003, 286s. İnci San, Sanatsal Yaratma Çocukta Yaratıcılık, İş Bankası y. Ankara 1979 Kemal Demiray, Açıklamalı Çocuk Edebiyatı Antolojisi, Inkılap veİstanbul1977,495s. Mustafa Ruhi Şirin(Haz): 99 Soruda Çocuk Edebiyatı, Çocuk Vakfı y.İstanbul 1994, 288s. Mustafa Ruhi Şirin; Çocuk Edebiyatı Yıllığı 1987,Gökyüzü y. İstanbul,1987, 689s. Mustafa Ruhi Şirin; Çocuk Edebiyatı Yıllığı 1988, İstanbul,1988, 374s. Mustafa Ruhi Şirin; Çocuk Edebiyatı Yıllığı 1989, İstanbul,1989, 400s Mustafa Ruhi Şirin, Çocukluğun Kozası ve Kültür ve Kitap ve Edebiyat, İz y. İstanbul 1998, 141s. |
Diğer Kaynaklar: | Ders İçin Önerilen Kaynaklar A.Ferhan Oğuzkan, Yerli ve Yabancı Yazarlardan Örneklerle Çocuk Edebiyatı, Ankara 2b.1979 Alemdar Yalçın, Gıyasettin Aytaş, Çocuk Edebiyatı, Akçağ y. Ankara 2b. 2003, 286s. İnci San, Sanatsal Yaratma Çocukta Yaratıcılık, İş Bankası y. Ankara 1979 Kemal Demiray, Açıklamalı Çocuk Edebiyatı Antolojisi, Inkılap veİstanbul1977,495s. Mustafa Ruhi Şirin(Haz): 99 Soruda Çocuk Edebiyatı, Çocuk Vakfı y.İstanbul 1994, 288s. Mustafa Ruhi Şirin; Çocuk Edebiyatı Yıllığı 1987,Gökyüzü y. İstanbul,1987, 689s. Mustafa Ruhi Şirin; Çocuk Edebiyatı Yıllığı 1988, İstanbul,1988, 374s. Mustafa Ruhi Şirin; Çocuk Edebiyatı Yıllığı 1989, İstanbul,1989, 400s Mustafa Ruhi Şirin, Çocukluğun Kozası ve Kültür ve Kitap ve Edebiyat, İz y. İstanbul 1998, 141s. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |||||||||
2) Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |||||||||
3) Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |||||||||
4) Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |||||||||
5) Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | |||||||||
6) Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | |||||||||
7) Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | |||||||||
8) Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||
9) Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | |||||||||
10) Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
2) | Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
3) | Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |
4) | Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
5) | Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | |
6) | Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | |
7) | Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | |
8) | Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
9) | Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | |
10) | Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 179 |