Optisyenlik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OPT105
Ders İsmi: Optisyenlik Malzeme Bilgisi ve Teknolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL BAL
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin, Temel Optik Aletler ve Oftalmik Optik Aletler hakkında bilgi sahibi olmalarını, optik aletlerin yapısı, optik elemanları, karakteristikleri ve kullanım amaçlarını kavramalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Optisyenlikte kullanılan optik aletler ve optik cihazlar ile ilgili konular hakkında bilgi verilir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Optik aletlerin temel elemanları (aynalar, mercekler ve prizmalar) hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olma
2) Optik aletlerin temel karakteristiklerini kavrama
3) Kamera ve dürbünlerin optik yapısı, karakteristikleri, çeşitleri ve kullanım prensipleri hakkında bilgi sahibi olma
4) Fokometre ve Pupillametrenin optik yapısı, çeşitleri ve kullanım prensipleri hakkında bilgi edinme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Mikroskobun optik yapısı, çeşitleri, kullanım alanları hakkında bilgi edinme
2)
3.1) Göz muayenesinde kullanılan Oftalmik Optik Aletleri tanıma, bu aletlerin çeşitleri, optik yapıları ve kullanım alanları hakkında bilgi edinme
Alana Özgü Yetkinlik
1)
2.1) Az görenlere yardımcı optik aletlerin çeşitleri, kullanım alanları ve kullanım prensipleri hakkında bilgi edinme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Optik Aletlerin Temel • Elemanları Anlatım, gösterme, uygulama
2) • Optik Aletlerin Temel Elemanları Anlatım, gösterme, uygulama
3) • Optik Aletlerin Temel Elemanları Anlatım, gösterme, uygulama
4) • Dersin tanıtımı: kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri Anlatım, gösterme, uygulama
5) • Optik Aletlerin Temel Karakteristikleri; Anlatım, gösterme, uygulama
6) • Dürbünler; Teleskoplar, Yer dürbünleri Anlatım, gösterme, uygulama
7) KAMERA Anlatım, gösterme, uygulama
9) • Mikroskop Anlatım, gösterme, uygulama
10) • Az görenlere yardımcı optik aletler; Büyüteçler, Teleskopik gözlükler Anlatım, gösterme, uygulama
11) • Fokometre ve çeşitleri Anlatım, gösterme, uygulama
12) • Pupillametre Anlatım, gösterme, uygulama
13) • Oftalmik Optik Aletler Anlatım, gösterme, uygulama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Optik Aletler. Ekem Naci, Savaroğlu Gökhan, Eskişehir, 2005
2. Teleskopik Gözlükler ve Büyüteçler (Albert Dowie çevirisi) Ç. Ed: Nejat Kayın, 2006, Ankara
3. Oftalmik Optisyenin Meslek Kitabı Kitap No: 4. (M.Jalie çevirisi)
Diğer Kaynaklar: Oftalmik Optisyenin Meslek Kitabı Kitap No: 4. (M.Jalie çevirisi)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

6

5

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Gözlem
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 120