OPT108 Gözlük Satışının İncelikleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Optisyenlik (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OPT108
Ders İsmi: Gözlük Satışının İncelikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL BAL
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin sektörde kullanılan makine, malzeme ve programları öğrenmesi, kişilerle iletişime geçme
yetilerini arttırması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu uygulamanın sonunda öğrenci,
1- Optik müesseselerde kullanılan cihazları açıklayabilecektir.
1.1 Pupillametre ile pupilla ölçüsü alımını tanımlar.
1.2 Taşlama makinesi ile cam kesimini açıklar.
1.3 Fokometre ile lens ölçümünü açıklar.
2- Kullanıcıya uygun cam ve çerçeve seçimini saptayabilecektir.
3- Optik provizyon sistemini kullanmayı özetleyebilecektir.
4- Reçeteye uygun cam siparişini saptayabilecektir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1)
2.1) Optik müesseselerde kullanılan cihazları açıklayabilecektir.
2) Taşlama makinesi ile cam kesimini açıklar.
3.1) Fokometre ile lens ölçümünü açıklar.
3)
4.1) Kullanıcıya uygun cam ve çerçeve seçimini saptayabilecektir
4) Optik provizyon sistemini kullanmayı özetleyebilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1)
2.1) Pupillametre ile pupilla ölçüsü alımını tanımlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
2) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Derse giriş ve dersin tanımı Anlatım, gösterme, uygulama
2) • Optik mağazayı tanımak Anlatım, gösterme, uygulama
3) • Optik müessesede kullanılan makine ve malzemelerin kullanımını gözlemleme ve kullanma Anlatım, gösterme, uygulama
4) Optik provizyon sisteminin kullanımını gözlemlemek ve kullanmak Anlatım, gösterme, uygulama
5) Gözlük cam-çerçeve hak sorgulaması yapmak, reçetelerin sisteme kaydedilmesi işlemlerini yapmak Anlatım, gösterme, uygulama
6) Çerçeveleri marka ve modellerine göre tanıma ve satış aşamasını gözlemleyerek satış yapmak Anlatım, gösterme, uygulama
7) Reçete analizi yaparak gözlük cam çerçeve satışı yapmak Anlatım, gösterme, uygulama
9) • Kontakt lens satış aşamasını gözlemlemek ve satış yapmak Anlatım, gösterme, uygulama
10) • Müşteri ile bire bir iletişime geçmek ve satış yapmak Anlatım, gösterme, uygulama
11) • Optik lens sipariş prosedürünü öğrenmek ve sipariş vermek Anlatım, gösterme, uygulama
12) • Çerçeve ve cam alınan firmaları öğrenmek ve cam siparişi verebilmek Anlatım, gösterme, uygulama
13) • Çerçeve ve cam alınan firmaları öğrenmek ve cam siparişi verebilmek Anlatım, gösterme, uygulama
14) • Çerçeve ve cam alınan firmaları öğrenmek ve cam siparişi verebilmek Anlatım, gösterme, uygulama
15) • Evaluate students via final exam

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Profesyonel Satış El Kitabı, Faruk ÖZFESCİOĞLU, 2012
Diğer Kaynaklar: Profesyonel Satış El Kitabı, Faruk ÖZFESCİOĞLU, 2012

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

6

2

3

4

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Rol oynama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Uygulama
Gözlem
Sunum
Akran Değerlendirmesi
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 3 45
Küçük Sınavlar 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 120