Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | OPT211 | ||||||||
Ders İsmi: | Optisyenlik Paket Program Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. İSMAİL BAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. YALÇIN BAYKIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı optisyenlerin hastalarına ait muayene bilgilerini sisteme kaydedip sanal bir arşiv oluşturmalarını sağlamaktır. Bölümün program çıktılarının karşılanmasının yanı sıra ekonomik hususlar, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşulları dikkate alarak çözüm önerileri getirilir. |
Dersin İçeriği: | • Optisyenlik alanındaki tüm bilgilerini analiz eder • Eğitimi boyunca edindiği teorik, pratik ve kavramsal tüm bilgilerini tanımlar • Optisyenlik alanında edindiği tüm teorik bilgilerini uygular. • Mağazacılık sektöründe edindiği tecrübeleri arkadaşlarına aktarır. • Optisyenlik alanında edindiği teorik bilgileri müşteriye doğru bir şekilde anlatmayı öğrenir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Optisyen hasta ile ilgili olan tüm bilgileri(hastalık,kullandığı protezler,ilaçlar,muayene sonuçları v.s) sisteme kaydeder | Uygulama ve gözlem |
2) | • Optisyen hasta ile ilgili olan tüm bilgileri(hastalık,kullandığı protezler,ilaçlar,muayene sonuçları v.s) sisteme kaydeder | Uygulama ve gözlem |
3) | • Optisyen hasta ile ilgili olan tüm bilgileri(hastalık,kullandığı protezler,ilaçlar,muayene sonuçları v.s) sisteme kaydeder | Uygulama ve gözlem |
5) | Optisyen hasta ile ilgili olan tüm bilgileri(hastalık,kullandığı protezler,ilaçlar,muayene sonuçları v.s) sisteme kaydeder | Uygulama ve gözlem |
6) | Optisyen hasta ile ilgili olan tüm bilgileri(hastalık,kullandığı protezler,ilaçlar,muayene sonuçları v.s) sisteme kaydeder | Uygulama ve gözlem |
7) | Optisyen hasta ile ilgili olan tüm bilgileri(hastalık,kullandığı protezler,ilaçlar,muayene sonuçları v.s) sisteme kaydeder | Uygulama ve gözlem |
8) | Ara sınav | Yok |
9) | Optisyen hasta ile ilgili olan tüm bilgileri(hastalık,kullandığı protezler,ilaçlar,muayene sonuçları v.s) sisteme kaydeder | Uygulama ve gözlem |
10) | Optisyen hasta ile ilgili olan tüm bilgileri(hastalık,kullandığı protezler,ilaçlar,muayene sonuçları v.s) sisteme kaydeder | Uygulama ve gözlem |
11) | Optisyen hasta ile ilgili olan tüm bilgileri(hastalık,kullandığı protezler,ilaçlar,muayene sonuçları v.s) sisteme kaydeder | Uygulama ve gözlem |
12) | Optisyen hasta ile ilgili olan tüm bilgileri(hastalık,kullandığı protezler,ilaçlar,muayene sonuçları v.s) sisteme kaydeder | Uygulama ve gözlem |
13) | Optisyen hasta ile ilgili olan tüm bilgileri(hastalık,kullandığı protezler,ilaçlar,muayene sonuçları v.s) sisteme kaydeder | Uygulama ve gözlem |
14) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Bilimsel Araştırma Yöntemleri , Şener BÜYÜKÖZTÜRK , Kasım 2014 |
Diğer Kaynaklar: | Bilimsel Araştırma Yöntemleri , Şener BÜYÜKÖZTÜRK , Kasım 2014 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
2 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 5 |
3) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | 3 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Örnek olay çalışması | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 110 |