Patlayıcı Mühendisliği (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PAT504 | ||||||||
Ders İsmi: | Basamak Patlatma Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ALİ KAHRİMAN Dr. BİLİNMİYOR BEKLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrencilere; açık ocak madenciliğinde kullanılan basamak patlatma tasarımlarının oluşturulması, patlayıcı şarj hesaplamaları, parçalanma, kabarma, kaya fırlaması, temel kazıları, ateşleme sistemleri, ön/son kesme, mini basamak uygulamaları ve kontrollü patlatma tasarımları öğretilmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin sonunda öğrenciler; - basamak patlatma parametrelerini analiz edebilir - basamak patlatma paterni oluşturabilir - kontrollü patlatma tasarımı yapabilir - öğrencilere patlayıcıların mühendislik sorunlarının basamak patlatma bilgisi bağlamında net ve kritik bir şekilde çözüm üretmelerini sağlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve genel bilgilendirme | Ders izlencesinin incelenmesi |
2) | Açık ocak madenciliğinin temelleri | Açık ocak işletmeciliği hakkında literatür taraması |
3) | Kaya parçalanma teorisi | Kaya parçalanma yöntemleri |
4) | Basamak patlatma parametreleri | Basamak patlatması literatür araştırması |
5) | Basamak patlatma parametreleri | |
6) | Basamak patlatma parametrelerinin hesaplanması | |
7) | Basamak patlatması tasarım kriterleri; tasarım faktörü, jeolojik faktör, delme faktörü. | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Mini basamak tasarımı | |
10) | Ateşleme sistemi, kabarma, ön/son kesme tasarımı | |
11) | Öğrenci sunumları | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Genel değerlendirme, örnek tasarımlar | |
15) | Yılsonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı ders notları |
Diğer Kaynaklar: | ISEE Blasters’ Handbook 18th Edition Jon F. STIEHR 2011 |International Society of Explosive Engineers | ISBN-978-1-892396-19-8 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 10 | % 30 |
Ara Sınavlar | 10 | % 30 |
Final | 20 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 20 | 280 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 287 |