Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders tanıtımını yapmak
• Temel kavramları tanıtmak
• Dersin kapsamının ve temel kavramların tanımlanması
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
• Kişilerarası iletişimin temel özelliklerini çeşitli yaklaşım ve modellerle anlatmak
• Kişilerarası iletişimin anlamlandırılması: Çeşitli yaklaşımlar ve modeller
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
• Kişiler arası iletişimde benlik kavramını anlamak
• Benlik ve kimlik arasındaki ilişkiyi tanımlamak
• Kişilerarası iletişimde benlik kavramı: Benlik kavramının gelişimi, özellikleri ve “kimlik”le ilişkileri
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
• Kişilerarası iletişimi sosyal ve fiziki çevre çerçevesine oturtmak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
• Kişilerarası iletişimde kullanılan algılama süreçlerini anlamak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
• Ara sınav aracılığıyla öğrencilerin değerlendirilmesi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
• Kişilerarası iletişimde beden dilini öğrenmek
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
• Kişilerarası iletişim çerçevesinde sözel iletişimin yeri ve önemini anlamak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
• Kişilerarası iletişimde dil, ideoloji ve güç ilişkilerinin kuruluşunu anlamak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
• Ara sınav aracılığıyla öğrencilerin değerlendirilmesi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
• Kişilerarası iletişimde rasyonellik ve alternatif iletişim stratejilerini öğrenmek |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
• Kişilerarası iletişimde selamlama, retorik ve öyküleme yöntemlerini ele almak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
• Kişilerararası iletişimde sorun çözümleme yöntemlerinden dinleme konusunu anlamak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
• Kişilerararası iletişimde sorun çözümleme yöntemlerinden empati konusunu anlamak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
• Yarıyıl sonu sınavı aracılığıyla öğrencilerin değerlendirilmesi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: |
Fiske, J., 1996, İletişim Çalışmalarına Giriş, çev. Süleyman İrvan, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara s. 91-111
Hartley, Peter, Interpersonal Communication, 1993, London: Routledge.
|
Diğer Kaynaklar: |
İnceoğlu, Metin, Tutum Algı İletişim, 1993, Ankara: Verso
İzgören, Ahmet Şerif, Dikkat Vücudunuz Konuşuyor, 1999, Academy İnternational, Ankara
Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul,2003
Tannen, Deborah, Hiç Anlamıyorsun, 1996, İstanbul: Varlık Yayınları.
Oskay, Ünsal, İletişimin ABC’si, 2001, İstanbul: Der Yayınları.
Mutlu, Erol, İletişim Sözlüğü, Ark Yayınları, Ankara, 1995
Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul,2003
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
2) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak. 2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak. 3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek. 4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
|
3) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme. 2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme. 3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı. 4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması. 5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme. 6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması |
|
4) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı. 2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi. 3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme. 4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
|
5) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama. 2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek. 3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama 4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme. 5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi |
|
6) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
7) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme 3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama. 4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma 5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme |
|