Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI332 | ||||||||
Ders İsmi: | Uygulamalı Gelişim Psikolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Gelişim Psikolojisi alanında yer alan ve yaşam boyu gelişim kapsamında öne çıkan konuların ve kavramların ele alınması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Yaşam boyu gelişim anlayışı çerçevesinde gelişim psikolojisinde güncel konuların incelenmesi. Gelişim psikolojisinin temel kavram ve konularını tanımlamak. Gelişim evrelerini örnekler üzerinde tanımlayabilmek. Gelişim psikolojisinin temel dinamiklerini kavramak ve yorumlayabilme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Anne-baba tutum ve davranışları | Gerekli okumaları tamamlama |
2) | Anne-baba tutum ve davranışları - Devam | Gerekli okumaları tamamlama |
3) | Ebeveyn-ergen ilişkileri | Gerekli okumaları yapma |
4) | Ebeveyn-ergen ilişkileri | Gerekli okumaları yapma |
5) | Ebeveyn-ergen ilişkileri - Devam | Gerekli okumaları yapma |
6) | ARA SINAV I | Sınava hazırlanma |
7) | Ebeveyn-ergen ilişkilerine ilişkin makalelerin sunumu | Sunuma hazırlanma |
8) | Ebeveyn-ergen ilişkilerine ilişkin makalelerin sunumu | Sunuma hazırlanma |
9) | Ebeveyn-ergen ilişkilerine ilişkin makalelerin sunumu | Sunuma hazırlanma |
10) | Akran ilişkileri | Gerekli okumaları tamamlama |
11) | Akran ilişkilerine ilişkin makalelerin sunumu | Sunuma hazırlanma |
12) | Anne-baba arasındaki ilişkiler | Gerekli materyalleri okuma |
13) | Ahlak gelişimi ile çocuklarda olumlu sosyal davranışlar ve saldırganlık | Gerekli materyalleri okuma |
14) | İlgili makalelerin sunumu | Sunuma hazırlanma |
15) | YARIYIL SONU SINAVI | Sınava hazırlanma |
Ders Notları / Kitaplar: | Yaşam boyu gelişim anlayışı çerçevesinde gelişim psikolojisinde güncel konuların incelenmesi. |
Diğer Kaynaklar: | Santrock, J.W. (2011). Yaşam Boyu Gelişim, Gelişim Psikolojisi (13. Basımdan Çeviri). (Çev. Ed. Galip Yüksel). Ankara: Nobel Yayın. Aydın, B. (2013). Çocuk ve Ergen Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayın. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |||||
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |||||
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |||||
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |
2) | Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |
3) | Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |
4) | Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |
5) | Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |
6) | Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Uygulama | 15 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Sunum / Seminer | 15 | 35 |
Ödevler | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 176 |