Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Klasik Yönetim Yaklaşımı: Taylorizm ve Fordizm ve Fayol, Bernard vb. gibi önemli bilim adamları ve Hawthorne Çalışmalarından Maslow ve Lewin'e İnsan İlişkileri Yaklaşımının Gelişimi
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Sistem Yaklaşımı, Acil Durum Teorileri, İş Yaşamı Hareketi Kalitesi, Toplam Kalite Yönetimi, Öğrenen Organizasyonlar
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Kişi-İş ve Kişi-Örgüt Uyumunun Önemi
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
4 hafta boyunca çalışılan tüm konular
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
İç ve dış işe alım
Bilişsel Yetenek Testleri, Fiziksel Yetenek Testleri, Psikomotor ve Algısal Yetenek Testleri
Big Five modeli ve Kişilik Envanterler
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Çalışan motivasyonunun önemi
İhtiyaç teorileri (Maslow, Alderfer, McClelland)
İki Faktör Teorisi, Pekiştirme Teorisi, Eşitlik Teorisi
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Beklenti teorisi
Bilişsel Değerlendirme Teorisi
Hedef Belirleme Teorisi
Kontrol Teorileri (Sibernetik ve Rasyonel Kontrol Teorileri)
Bandura'nın Sosyal Biliş Kuramı (Sosyal Öğrenme Kuramı), farklı yeterlik inançları biçimleri
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
8 hafta boyunca çalışılan tüm konular
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Katılım ve Güçlendirme
İş zenginleştirme
İş büyütme
İş rotasyonu
Esnek zamanlı iş düzenlemeleri/programları
İş-Yaşam Dengesini ve Yaşam Kalitesini Sağlamak
Anketler yoluyla iş memnuniyetini ölçmek
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Çalışan eğitiminin önemi
İhtiyaç analizi yöntemleri
Farklı eğitim yöntemleri ve bu yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarının değerlendirilmesi
Eğitim Değerlendirme Yöntemleri
Kirkpatrick ve Philips'in çalışmaları
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Performans Yönetiminin Önemi
değerlendirme yöntemleri
Performans değerlendirmesi için kriterlerin seçilmesi
Kriter Kontaminasyonu, Kriter Eksikliği, Kriter Uygunluğu
Farklı ölçekler ve yöntemler
Davranış odaklı ölçekler (BARS, BOS, BSS, MSS)
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Özellik teorileri
Davranış teorileri
Acil Durum Teorileri
Güç ve Etki Teorileri
Küresel çalışma |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Organizasyonel değişimin aşama teorileri
Öğrenen Organizasyonlar
Birleşme ve Devralmalar
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
14 hafta boyunca çalışılan tüm konular
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. |
|
2) |
Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. |
|
3) |
Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. |
|
4) |
Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. |
|
5) |
Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. |
|
6) |
Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
|