Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI401 | ||||||||
Ders İsmi: | Adli Psikoloji - I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEN YENİCİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ELİF NAZLI AKBAŞ Dr. BİLİNMİYOR BEKLER Dr.Öğr.Üyesi AYŞEN YENİCİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, psikolojinin uygulama alanlarından biri olan adli psikolojinin uğraştığı konuların tanıtımı, konuya ilişkin pratik sorunların ele alınması ve bu alanda yapılan uygulamaların getirdiği kazanımların değerlendirilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, psikolojinin uygulama alanlarından biri olan adli psikolojinin uğraştığı konuların tanıtımı, konuya ilişkin pratik sorunların ele alınması ve bu alanda yapılan uygulamaların getirdiği kazanımların değerlendirilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Adli psikolojiye giriş Adli psikolojinin tanımı | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Psikoloji ve yasa | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Suç işleme ve suçların etiyolojisi | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Suçun niteliği, suçlunun özellikleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Suça ilişkin psikoloji kuramları, suç kuramları | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Kişilik bozuklukları ve suç, suç işlemeye meyilli kişilikler | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Suçlu psikolojisi ve yöntemleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Suçun engellenmesindeki stratejiler | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | Uyuşturucu, suç ve şiddet | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Ceza davalarındaki insanların psikolojisine dair kavramlar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Adli psikolojide psikolojik değerlendirme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Psikolojinin suçluları değerlendirmede katkısı Psikolojinin suçlulara, aileye ve topluma yardımcı olma yöntemleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Hukuk ve psikoloji arasındaki etkileşim ile ilgili problemler | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Genel Değerlendirme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | 14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Şenol-Durak, E., Durak, M. (2017). Adli Psikoloji. Ankara: Nobel Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Şenol-Durak, E., Durak, M. (2017). Adli Psikoloji. Ankara: Nobel Yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | ||||||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | ||||||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | ||||||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | ||||||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | ||||||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 48 |