Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI406 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikoloji Tarihi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR Dr.Öğr.Üyesi AYŞEN YENİCİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenci, modern psikolojinin bilimsel temelleri; yapısalcılık; işlevselcilik; davranışçılık; Gestaltcılık; psikanaliz; humanistik ve bilişsel psikoloji yaklaşımlarına ilişkin temel konuları açıklayabilecektir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin sonunda öğrenci, modern psikolojinin bilimsel temelleri; yapısalcılık; işlevselcilik; davranışçılık; Gestaltcılık; psikanaliz; humanistik ve bilişsel psikoloji yaklaşımlarına ilişkin temel konuları açıklayabilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Psikoloji tarihine giriş niteliğinde genel bilgilendirme yapmak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | • Psikoloji tarihine ilişkin çalışmaları tanıtmak ve açıklamak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | • Psikoloji bilimine felsefenin etkilerini tanımlamak ve tartışmak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | • Psikoloji bilimine fizyolojinin etkilerini tanımlamak ve tartışmak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | • Psikoloji bilimindeki yeni yaklaşımları tanımlamak ve açıklamak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | • Yapısalcılık ekolünü tanımlamak ve açıklamak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | • İşlevselcilik ekolünü tanımlamak ve açıklamak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | • Davranışçılık ekolünü tanımlamak ve açıklamak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | • Psikolojide Gestalt yaklaşımını tanımlamak ve açıklamak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | • Psikanalitik kuramı tanımlamak ve açıklamak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | • Humanistik kuramı tanımlamak ve açıklamak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | • Bilişsel Psikoloji kuramını tanımlamak ve açıklamak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | • Psikoloji tarihi boyunca ırk ve cinsiyet meselelerinin ele alınışıyla ilgili bilgilendirmek ve tartışmak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | • Ders ile ilgili genel değerlendirme yapmak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | • Yarıyıl sonu sınavı aracılığıyla öğrencilerin değerlendirilmesi | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | • Schultz DP, Schultz SE. (2002). Moders Psikoloji Tarihi (Çev. Yasemin Aslan). İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | • Schultz DP, Schultz SE. (2002). Moders Psikoloji Tarihi (Çev. Yasemin Aslan). İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |||||
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |||||
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |||||
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |
2) | Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |
3) | Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |
4) | Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |
5) | Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |
6) | Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 16 | 48 |
Sunum / Seminer | 16 | 48 |
Ödevler | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 2 | 6 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 201 |