Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Nöropsikolojinin tanımı ve temel kavramları hakkında bilgilendirme yapmak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
2) |
• Nöropsikolojik testlerde standardizasyon aşamalarını tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
3) |
• Çizgi Yönünü Belirleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
4) |
• Sayı Dizisi Öğrenme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
5) |
• Sayı Dizisi Öğrenme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
6) |
• Stroop Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
7) |
• Stroop Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
8) |
• İşaretleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
9) |
• İşaretleme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
10) |
• Raven Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
11) |
• Raven Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
literature review
Discussion over required readings
Analyzing the given readings
Conducting group discussions
Conducting individual and group discussions |
12) |
• Wisconsin Kart Eşleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
|
13) |
• Wisconsin Kart Eşleme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
14) |
YARIYIL SONU SINAVI |
14 hafta boyunca öğrenilen tüm konular |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
• Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
• Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi.
|
Diğer Kaynaklar: |
• Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
• Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
• Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
3) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
4) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
9) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
11) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|