Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI435
Ders İsmi: Görüşme Teknikleri I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi EVİN AYDIN YÖNTEM
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrenciyi görüşme teknikleri ile tanıştırmak, görüşmenin temel kavramlarını ele almaktır.
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı, öğrenciyi görüşme teknikleri ile tanıştırmak, görüşmenin temel kavramlarını ele almaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Klinik psikoloji ve davranış bozuklukları ve görüşme teknikleri ile iilgili temel ve genel bilgi sahibi olur.
2) Bu alanla ve uygulamalarıyla ilgili güncel gelişmeleri takip edebilir.
3) Çeşitli dinleyici gruplarına görüşme teknikleri ile ilgili konularda açıklamalar yapabilir, çözüm önerileri sunabilir.
4) Psikopatoloji konusunu psikolojik, sosyal ve fiziksel yönleri ile anlama yaklaşımı sergiler.
5) Eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme becerisine sahip olurlar.
6) Disiplin-içi ve disiplinler-arası uzmanlar ile birlikte ortak çalışmalar ve uygulamalar yapabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, dersin tanıtımı, oryantasyon Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
2) Görüşme çeşitleri Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
3) Görüşme ortamı Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
4) Görüşmenin aşamaları Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
5) Görüşmecinin tutum ve davranışları Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
6) Görüşmede kayıt tutma Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
7) Soru çeşitleri ve soru sorma ilkeleri Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
8) 7 hafta boyunca derste işlenen bütün konular Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
9) Görüşmeci merkezli tepki ve yönlendirmeler Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
10) Görüşen merkezli tepki ve yönlendirmeler Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
11) Örnek görüşme izleme ve tartışma Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
12) Rol çalışması Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
13) Rol çalışması Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
14) Genel Değerlendirme Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
15) 14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Sommers – Flanagen, J., Sommers – Flanagen, R. (2012). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esasları. Gülçin Akbaş, Leman Korkmaz (Çev.). New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
• Anlı., İ. (2015). Klinik Psikolojide Görüşme Becerileri. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevleri.
Diğer Kaynaklar: • Sommers – Flanagen, J., Sommers – Flanagen, R. (2012). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esasları. Gülçin Akbaş, Leman Korkmaz (Çev.). New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
• Anlı., İ. (2015). Klinik Psikolojide Görüşme Becerileri. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevleri.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
2) Hasta ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en iyi düzeye erişmelerini sağlamak için fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerini kullanır ve kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunur
3) Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirler, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır.
4) Doğuştan ya da sonradan kazanılmış bedensel, zihinsel, duyusal veya çoklu yetersizlikleri olan bireyleri fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir, bireyselleştirilmiş ve kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarını planlar ve uygular.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.
6) Rehabilitasyon ekibinde aktif ve etkin rol alır.
7) Fizyoterapi ve rehabilitasyon birimlerinde liderlik ve yöneticilik yapar.
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bilişim ve iletişim teknolojilerini en iyi şekilde kullanır.
9) Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olup fizyoterapi ve rehabilitasyon biliminin gelişimine katkıda bulunur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
2) Hasta ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak, geliştirmek ve fonksiyonel açıdan en iyi düzeye erişmelerini sağlamak için fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerini kullanır ve kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunur
3) Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirler, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır.
4) Doğuştan ya da sonradan kazanılmış bedensel, zihinsel, duyusal veya çoklu yetersizlikleri olan bireyleri fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir, bireyselleştirilmiş ve kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarını planlar ve uygular.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.
6) Rehabilitasyon ekibinde aktif ve etkin rol alır.
7) Fizyoterapi ve rehabilitasyon birimlerinde liderlik ve yöneticilik yapar.
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bilişim ve iletişim teknolojilerini en iyi şekilde kullanır.
9) Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olup fizyoterapi ve rehabilitasyon biliminin gelişimine katkıda bulunur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Proje 16 32
Ödevler 16 32
Küçük Sınavlar 16 32
Ara Sınavlar 16 32
Final 16 32
Toplam İş Yükü 192