Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI441 | ||||||||
Ders İsmi: | Klinik Psikoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER Dr.Öğr.Üyesi PINAR ARSLANTÜRK Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı klinik psikoloji alanını öğrenciye tanıtmak, klinik psikoloğun görevleri, ilgilendiği konular, kullandığı değerlendirme yöntemler ve psikoterapiler ile ilgili genel bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği: | Klinik psikolojinin tarihçesi, değerlendirme, gözlem ve test uygulama, klinik müdahale yöntemleri ve klinik psikolojinin yakın ilişki içinde olduğu diğer alanlarla ilişkileri incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Klinik Psikoloji Genel Bakış | Eskin M., Dereboy Ç. G., Karancı A. N., (2021), Klinik Psikoloji Bilim ve Uygulama, TPD Yayınları |
2) | Klinik Psikoloji : Dün, Bugün, Yarın | Eskin M., Dereboy Ç. G., Karancı A. N., (2021), Klinik Psikoloji Bilim ve Uygulama, TPD Yayınları |
3) | Klinik Görüşme, Gözlem, Ölçme ve Değerlendirme | Eskin M., Dereboy Ç. G., Karancı A. N., (2021), Klinik Psikoloji Bilim ve Uygulama, TPD Yayınları |
4) | Klinik Psikolojide Görüşme, Gözlem, Ölçme ve Değerlendirme | Eskin M., Dereboy Ç. G., Karancı A. N., (2021), Klinik Psikoloji Bilim ve Uygulama, TPD Yayınları |
5) | Klinik Psikolojide Görüşme, Gözlem, Ölçme ve Değerlendirme | Eskin M., Dereboy Ç. G., Karancı A. N., (2021), Klinik Psikoloji Bilim ve Uygulama, TPD Yayınları |
6) | Tanı ve Sınıflandırma I | Eskin M., Dereboy Ç. G., Karancı A. N., (2021), Klinik Psikoloji Bilim ve Uygulama, TPD Yayınları |
7) | Tanı ve Sınıflama II | Eskin M., Dereboy Ç. G., Karancı A. N., (2021), Klinik Psikoloji Bilim ve Uygulama, TPD Yayınları |
8) | 'Ordinary People' Film İnceleme Sunumları | Ordinary People |
9) | 'Ordinary People' Film İnceleme Sunumları | Ordinary People |
10) | Koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici yöntemler | Eskin M., Dereboy Ç. G., Karancı A. N., (2021), Klinik Psikoloji Bilim ve Uygulama, TPD Yayınları |
11) | Davranışçı ve Bilişsel Davranışçı Terapi I | Eskin M., Dereboy Ç. G., Karancı A. N., (2021), Klinik Psikoloji Bilim ve Uygulama, TPD Yayınları |
12) | Davranışçı ve Bilişsel Davranışçı Terapi II | Eskin M., Dereboy Ç. G., Karancı A. N., (2021), Klinik Psikoloji Bilim ve Uygulama, TPD Yayınları |
13) | Psikanalitik Psikoterapiler | Eskin M., Dereboy Ç. G., Karancı A. N., (2021), Klinik Psikoloji Bilim ve Uygulama, TPD Yayınları |
14) | Psikanalitik Psikoterapiler II | Eskin M., Dereboy Ç. G., Karancı A. N., (2021), Klinik Psikoloji Bilim ve Uygulama, TPD Yayınları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Öğretim üyesinin ders sunumları 2.Eskin M., Dereboy Ç. G., Karancı A. N., (2021), Klinik Psikoloji Bilim ve Uygulama, TPD Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | 1. Öğretim üyesinin ders sunumları 2.Eskin M., Dereboy Ç. G., Karancı A. N., (2021), Klinik Psikoloji Bilim ve Uygulama, TPD Yayınları 3. Geoffrey P. Kramer Douglas A. Bernstein Vicky Phares, (2009) Introduction to Clinical Psychology, Pearson Education 4. By Wolfgang Linden, Paul L. Hewitt, (2012), Clinical-Psychology-A-Modern-Health-Profession, Pearson Education 5. Redford R., Ordinary People, (1980), Movie |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | ||||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | ||||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | ||||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | 3 |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 5 |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | 5 |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sunum / Seminer | 16 | 48 |
Ödevler | 16 | 48 |
Final | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 192 |