Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Klasik Yönetim Yaklaşımı: Taylorizm ve Fordizm ve Fayol, Bernard vb. gibi önemli bilim adamları ve Hawthorne Çalışmalarından Maslow ve Lewin'e İnsan İlişkileri Yaklaşımının Gelişimi
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Sistem Yaklaşımı, Acil Durum Teorileri, İş Yaşamı Hareketi Kalitesi, Toplam Kalite Yönetimi, Öğrenen Organizasyonlar
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Kişi-İş ve Kişi-Örgüt Uyumunun Önemi
İş analizinin önemi
Standart olmayan iş analizi yöntemleri
Standartlaştırılmış iş analizi yöntemleri
Yetkinlik modellemesi nedir?
Yetkinlik modelleme ve iş analizi arasındaki farklar ve benzerlikler
İş tanımlarının yazılması
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
4 hafta boyunca çalışılan tüm konular
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
İç ve dış işe alım
Bilişsel Yetenek Testleri, Fiziksel Yetenek Testleri, Psikomotor ve Algısal Yetenek Testleri
Big Five modeli ve Kişilik Envanterleri |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Çalışan motivasyonunun önemi
İhtiyaç teorileri (Maslow, Alderfer, McClelland)
İki Faktör Teorisi, Pekiştirme Teorisi, Eşitlik Teorisi
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Beklenti teorisi
Bilişsel Değerlendirme Teorisi
Hedef Belirleme Teorisi
Kontrol Teorileri (Sibernetik ve Rasyonel Kontrol Teorileri)
Bandura'nın Sosyal Biliş Kuramı (Sosyal Öğrenme Kuramı), farklı yeterlik inançları biçimleri |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
8 hafta boyunca çalışılan tüm konular
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Katılım ve Güçlendirme
İş zenginleştirme
İş büyütme
İş rotasyonu
Esnek zamanlı iş düzenlemeleri/programları
İş-Yaşam Dengesini ve Yaşam Kalitesini Sağlamak
Anketler yoluyla iş memnuniyetini ölçmek
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Çalışan eğitiminin önemi
İhtiyaç analizi yöntemleri
Farklı eğitim yöntemleri ve bu yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarının değerlendirilmesi
Eğitim Değerlendirme Yöntemleri
Kirkpatrick ve Philips'in çalışmaları
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Performans Yönetiminin Önemi
değerlendirme yöntemleri
Performans değerlendirmesi için kriterlerin seçilmesi
Kriter Kontaminasyonu, Kriter Eksikliği, Kriter Uygunluğu
Farklı ölçekler ve yöntemler
Davranış odaklı ölçekler (BARS, BOS, BSS, MSS)
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
özellik teorileri
davranış teorileri
Acil Durum Teorileri
Güç ve Etki Teorileri
KÜRESEL çalışma |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Organizasyonel değişimin aşama teorileri
Öğrenen Organizasyonlar
Birleşme ve Devralmalar |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
14 hafta boyunca çalışılan tüm konular
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Etik ilkelere ve yasal düzenlemelere uygun hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir. |
3 |
2) |
Edindiği kuramsal bilgileri klinik uygulamalarda analiz ederek uygun hemşirelik girişimlerine dönüştürür. |
3 |
3) |
Hemşireliğe özgü temel psikomotor becerileri klinik ortamlarda doğru ve güvenli şekilde uygular. |
2 |
4) |
Birey, aile, ekip üyeleri ve diğer paydaşlarla etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. |
2 |
5) |
Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini değerlendirerek uygun hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirir. |
2 |
6) |
Sağlık politikalarının geliştirilmesi süreçlerine görüş bildirerek katkıda bulunur. |
2 |
7) |
Hemşirelik uygulamalarında bireysel olarak ve ekip üyesi olarak aktif görev alır, sorumluluk üstlenir. |
3 |
8) |
Bakım sürecinde uygun sağlık bilişim sistemlerini etkin şekilde kullanır. |
3 |
9) |
Çağdaş hemşirelik uygulamaları için gerekli olan güncel toplumsal ve kültürel bilgi birikimini açıklar. |
2 |
10) |
Toplum temelli projeler ve etkinliklerde farklı disiplinlerle iş birliği yaparak görev alır. |
4 |