Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI454 | ||||||||
Ders İsmi: | Danışmanlık Psikolojisi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EVİN AYDIN YÖNTEM | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. GÜNEY ERDEN Dr.Öğr.Üyesi EVİN AYDIN YÖNTEM |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Danışmanlık psikolojisinde temel kuram, yaklaşım ve tekniklere hakkında bilgi ve beceri kazandırılması. |
Dersin İçeriği: | Danışmanlık psikolojisinde temel kuram, yaklaşım ve tekniklere hakkında bilgi ve beceri kazandırılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Danışmanlık Psikolojisi | Danışmanlık Psikolojisi |
1) | Danışmanlık Psikolojisi Nedir? | Literatür okuması |
2) | Danışmanlık Kavramı ve Kısa Tarihçe | Literatür okuması |
3) | Yardım Modeline Genel Bakış | Literatür okuması |
4) | Yardım İlişkisi: Değerlerin Eyleme Geçirilmesi | Literatür okuması |
5) | İletişim: Danışana Odaklanma ve Etkin Dinleme Becerileri | Literatür okuması |
6) | Empati | Litaretür okuması |
7) | Teşvik etme ve Özetleme | Literatür okuması |
8) | Danışanın Kendini Sorgulamalarına Yardım Etme | Literatür okuması |
9) | Ara sınav | Okuma-hazırlık |
10) | Sorgulama Becerileri ve Bunları Kullanabilme | Literatür okuması |
11) | Zor danışanlar: İsteksizlik, Direnç ve Toparlanma | Literatür okuması |
12) | Yardım Modelinde 1. Aşama: Öykü Alma | Literatür okuması |
13) | Yardım Modelinde 2. Aşama: Uygulanabilir Amaçlar Belirlemeye Yardım Etme | Literatür okuması |
14) | Yardım Modelinde 3. Aşama: Amaçlara Uygun Stratejiler Belirleme | Literatür okuması |
15) | Final sınavı | Okuma-hazırlık |
16) | A | A |
Ders Notları / Kitaplar: | Psikolojik Danışmanlık Becerileri, Gerard Egan, Kaknüs Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Psikolojik Danışmanlık Becerileri, Gerard Egan, Kaknüs Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |||||
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |||||
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |||||
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |
2) | Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |
3) | Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |
4) | Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |
5) | Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |
6) | Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Sunum / Seminer | 7 | 14 |
Ödevler | 16 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Rapor Teslimi | 8 | 24 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 202 |