Sinema ve Televizyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY312 | ||||||||
Ders İsmi: | Selected Topics İn Cognitive Psychology II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Yabancı Dil | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SERAP ERDOĞAN TAYCAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilişsel Psikoloji dersinde genel olarak bahsedilen ancak gerek alandaki önemi gerekse öğrencilerin gerekli kazanımları elde etmesi için daha ayrıntılı ele alınmasına ihtiyaç duyulan konuların işlenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Memory, attention and memory relationship, planning, decision making, theory of mind, information processing in depression, cognitive difficulties in ADHD will be discussed for two weeks. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Dönem boyunca anlatılacak konuların tanıtımı | Ders öncesi öğrencilere verilecek |
2) | Algı | Ders öncesi öğrencilere verilecek |
3) | Algı | Ders öncesi öğrencilere verilecek |
4) | Bilgi işleme süreçleri | Ders öncesi öğrencilere verilecektir |
5) | ara sınav | geçmiş çalışmaların gözden geçirilmesi |
6) | Bilgi işleme süreçleri | Ders öncesi öğrencilere verilecek |
7) | Dikkat, dikkat süreçleri | Ders öncesi öğrencilere verilecek |
8) | Görsel işlemleme, nesne tanıma ve agnozi | Ders öncesi öğrencilere verilecek |
9) | Kısa süreli bellek | Ders öncesi öğrencilere verilecek |
10) | Epizodik uzun süreli bellek | Ders öncesi öğrencilere verilecek |
11) | Semantik uzun süreli bellek | Ders öncesi öğrencilere verilecek |
12) | Bellek bozuklukları | Ders öncesi öğrencilere verilecek |
13) | Dönemin gözden geçirilmesi | öğrencilerde mevcut geçmiş ders notlları |
14) | Final sınavı | Geçmiş dersler |
Ders Notları / Kitaplar: | Bilişsel Psikoloji, E. Bruce Goldstein Bilişsel Psikoloji, Zihin ve Beyin, Edward E. Smith, Stephen M. Kossyln Cognitive Psychology, Robert J. Sternberg, Karin Stenberg Principles of Neural Science, Eric R. Kandel |
Diğer Kaynaklar: | Bilişsel Psikoloji, E. Bruce Goldstein Bilişsel Psikoloji, Zihin ve Beyin, Edward E. Smith, Stephen M. Kossyln Cognitive Psychology, Robert J. Sternberg, Karin Stenberg Principles of Neural Science, Eric R. Kandel |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | |||||||
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | |||||||
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | |||||||
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | |||||||
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | |||||||
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | |||||||
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | |||||||
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | 4 |
2) | 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | 4 |
3) | 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | 4 |
4) | 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | 4 |
5) | 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | 4 |
6) | 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | 4 |
7) | 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | 4 |
8) | 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme | 4 |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 14 | 28 |
Proje | 14 | 14 |
Ödevler | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 174 |