Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Giriş: Kişiler arası iletişim neden önemlidir? |
- |
2) |
• Kişiler arası iletişimin temel özellikleri |
Gerekli materyalleri okuma |
3) |
• Kişiler arası iletişimde algısal süreçler |
Gerekli materyalleri okuma |
4) |
• Kalıp yargılar |
Gerekli materyalleri okuma |
5) |
• Beden Dili |
Gerekli materyalleri okuma |
6) |
ARA SINAV I |
Sınava hazırlık |
7) |
• Bir ihtiyaç olarak kişiler arası iletişim |
Gerekli materyalleri okuma |
8) |
• Kişiler arası iletişimde dilin kullanımı |
Gerekli materyallerin okunması |
8) |
• Kişiler arası iletişimde dilin kullanımı |
Gerekli materyallerin okunması |
8) |
• Kişiler arası iletişimde dilin kullanımı |
Gerekli materyallerin okunması |
8) |
• Kişiler arası iletişimde dilin kullanımı |
Gerekli materyallerin okunması |
9) |
• Temel konuşma teknikleri: Yazılı ve Sözlü iletişim |
Gerekli materyallerin okunması |
10) |
• Sözel iletişimde dinlemenin önemi |
Gerekli materyalleri okuma |
11) |
• Kişiler arası iletişimde engel yaratan savunmacı tutum ve bu tutumu artıran yaklaşım biçimleri |
Gerekli materyallerin okunması |
12) |
ARA SINAV II |
Sınava hazırlık |
13) |
• Yakın ilişkilerde kişiler arası iletişim |
Gerekli materyallerin okunması |
14) |
• İnsan ilişkilerinde güven |
Gerekli materyallerin okunması |
15) |
YARIYIL SONU SINAVI |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Hortaçsu, Nuran, İnsan İlişkileri, İmge Kitabevi Yayınları, 2004, s. 11-54
• Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul, 2003
• Oskay, Ünsal, İletişimin ABC’si, 2001, İstanbul: Der Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
• Hortaçsu, Nuran, İnsan İlişkileri, İmge Kitabevi Yayınları, 2004, s. 11-54
• Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul, 2003
• Oskay, Ünsal, İletişimin ABC’si, 2001, İstanbul: Der Yayınları.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi |
|
2) |
Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. |
|
3) |
Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. |
|
4) |
Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi |
|
5) |
2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme |
|
6) |
Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme |
|
7) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
|
8) |
Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
|