Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY325 | ||||||||
Ders İsmi: | Gender I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ECE TUNCAY SENLET | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ECE TUNCAY SENLET |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, toplumsal cinsiyeti çevreleyen ampirik araştırma ve kavramsal tartışmalara genel bir bakış sağlamaktır. Bu ders, toplumsal cinsiyetin ilişkiler ve psikolojik sağlık üzerindeki etkilerini araştırır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, toplumsal cinsiyeti çevreleyen ampirik araştırma ve kavramsal tartışmalara genel bir bakış sağlamaktır. Bu ders, toplumsal cinsiyetin ilişkiler ve psikolojik sağlık üzerindeki etkilerini araştırmayı içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Cinsiyet | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Araştırma | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Tarih | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Cinsiyet rolü tutumları | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Cinsiyetle ilgili karşılaştırmalar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | 7 hafta boyunca çalışılan tüm konular | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Cinsiyet farklılıklarından etkilenen alanlar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | Cinsiyet farklılıklarından etkilenen alanlar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Cinsiyet farklılıklarından etkilenen alanlar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Cinsiyet farklılıklarından etkilenen alanlar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Cinsiyet farklılıklarından etkilenen alanlar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Cinsiyet farklılıklarından etkilenen alanlar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Cinsiyet farklılıklarından etkilenen alanlar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | 14 hafta boyunca çalışılan tüm konular | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer's notes and related articles |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 4 |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | 3 |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | 3 |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi | 4 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Ödevler | 1 | 24 | 24 |
Küçük Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 168 |