Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, Ders içeriğinin paylaşılması, Kültürlerarası Psikolojiye Genel Bakış |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Kültürel Psikolojiye Giriş |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Kültür Kavramı ve Farklı Kültür Tanımları |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Kültürel Psikolojide Araştırma, Yöntem ve Kuram |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Kültürlerarası Benzerlik ve Farklılıklar: Bireysel Gelişim |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Sosyal Davranış |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Ara Sınav |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Kişilik |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Ara Sınav |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Kültürleşme |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Kültürlerarası İlişkiler |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Kültürlerarası İlişkiler |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Öğrencileri sunumlar aracılığıyla değerlendirmek |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Öğrencileri sunumlar aracılığıyla değerlendirmek |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
Öğrencileri sunumlar aracılığıyla değerlendirmek |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
16) |
Final |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: |
Berry, J.W., Poortiga,Y.H, Breugelmans, S.M., Chasiotis,A., Sam, D.L. (2015). Kültürlerarası Psikoloji, 3. ed., Çev. Ed.: Doç. Dr. Leman Pınar Tosun, Nobel Yayınları, Ankara |
Diğer Kaynaklar: |
Berry, J.W., Poortiga,Y.H, Breugelmans, S.M., Chasiotis,A., Sam, D.L. (2015). Kültürlerarası Psikoloji, 3. ed., Çev. Ed.: Doç. Dr. Leman Pınar Tosun, Nobel Yayınları, Ankara |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
|
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
|
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
|