Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kültürller-arası Psikolojiye Giriş |
Öğrencilere ders öncesi verilecektir |
2) |
Kültürler arası davranış benzerlikleri ve farklılıkları: kültürel aktarım, ahlaki gelişim |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir |
3) |
Kültürler arası davranış benzerlikleri ve farklılıkları: sosyal davranış, kişilik, biliş |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir |
4) |
Kültürler arası davranış benzerlikleri ve farklılıkları: duygu, algı, dil |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir
|
5) |
Ara sınav |
|
6) |
Kültürel antropolojiden yaklaşımlar |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir
|
7) |
Biyoloji ve kültür |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir
|
8) |
Travmaya kültürler-arası bakış |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir
|
9) |
Psikoterapiye kültürler-arası bakış |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir
|
10) |
İntiharın kültürel yönleri |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir
|
11) |
Kültür ve ruhsal hastalıklar |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir
|
12) |
Mülteciler ve ruh sağlığı |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir
|
13) |
Kültürleşme ve kültürler-arası ilişkiler |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir
|
14) |
Kültürler-arası Psikoloji: Geçmiş ve gelecek |
Ders öncesi öğrencilere verilecektir
|
15) |
Gözden geçirme |
Yok |
16) |
Final |
Yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
Cross-Cultural Psychology, 2nd Ed. Edited by Kenneth D Keith, Wiley Blackwell
Berry, J.W., Poortiga,Y.H, Breugelmans, S.M., Chasiotis,A., Sam, D.L. (2015). Kültürlerarası Psikoloji, 3. ed., Çev. Ed.: Doç. Dr. Leman Pınar Tosun, Nobel Yayınları, Ankara |
Diğer Kaynaklar: |
Cross-Cultural Psychology, 2nd Ed. Edited by Kenneth D Keith, Wiley Blackwell
Berry, J.W., Poortiga,Y.H, Breugelmans, S.M., Chasiotis,A., Sam, D.L. (2015). Kültürlerarası Psikoloji, 3. ed., Çev. Ed.: Doç. Dr. Leman Pınar Tosun, Nobel Yayınları, Ankara |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. |
|
2) |
Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. |
|
3) |
Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. |
|
4) |
Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. |
|
5) |
Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. |
|
6) |
Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
|