Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY331 | ||||||||
Ders İsmi: | Selected Topics in Developmental Psychology | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı deneysel veya uygulamalı gelişim psikolojisi alanındaki araştırmaların, tekniklerin ve ilkelerin tanıtılması ve çocuk yetiştirme tutumları, bağlanma tarzları, toplumsal cinsiyet ve ahlaki gelişim gibi konuların derinlemesine incelenmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, gelişim psikolojisindeki temel kavramları, yaşam boyu gelişim perspektifini, temel gelişim kuramlarını, araştırma yöntemlerini ve döllenmeden ergenlik dönemine kadar meydana gelen fiziksel, bilişsel ve sosyoduygusal gelişimi incelemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel Bakış | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Gelişim Kuramları ve Tarihçesi | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Children's Rights | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Çocuk ve Şiddet | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Çocuk Yetiştirmede Ailenin Rolü | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Babalık | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Göçmen Çocuklar | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Ara Sınav | Yok |
9) | Ara Sınav | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Erken Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Okul öncesi eğitim | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Erken Dönemde Sosyo-duygusal Gelişim | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Akran İlişkileri, Oyun ve Televizyon | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Akran İlişkileri, Oyun ve Televizyon | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | Genel tekrar | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
16) | Final | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Santrock, J. W. (2021). Lifespan development, McGraw Hill International Edition. |
Diğer Kaynaklar: | -Santrock, J. W. (2021). Lifespan development, McGraw Hill International Edition. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 9 | 27 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Rapor Teslimi | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 166 |