Geomatik Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY354 | ||||||||
Ders İsmi: | Testing And Assesment | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ECE TUNCAY SENLET | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı psikolojik değerlendirmenin temel amaç ve prensiplerinin tanıtılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Ölçme ve ölçek türleri, psikolojik özelliklerin ölçülmesi; ölçümlerin kullanıldığı alanlar, ölçüm aracı geliştirme yöntemleri; psikolojide ölçme yöntemlerinin temel amaç ve ilkeleri; psikometrik özellikler; standardizasyon aşamaları; geçerlik ve geçerlik belirleme yöntemleri, güvenirlik ve güvenirlik belirleme yöntemleri, norm değerlerinin belirlenmesi çalışmaları; ilgili temel istatistikler, korelasyon, regresyon ve faktör analizi uygulamaları ders içerikleridir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, Psikolojik Ölçmenin tarihçesi | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Psikolojik Ölçmede Temel kavramlar ve ölçek düzeyleri | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Ölçme : Prensip ve Uygulamalar, Kriter referans ve Norm referans değerlendirme | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Puan dönüştürmeleri ve Normlar; Standart Puanlar, Yüzdelik normları, yaş normları. | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Norm ve profil uygulamaları | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Quiz: Normlar, st.puanlar, yüzdelikler, profiller. Güvenirliğe giriş. | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Ara Sınav | Yok |
8) | Güvenirliğe Giriş | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | Güvenirlik Tahmin Yöntemleri: Test-tekrar test, alternatif formlar, iki-yarım ve iç tutarlılık güvenirlik katsayıları | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Güvenirliğin yorumlanması ve kullanılması | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Geçerliğe Giriş. Ölçmenin geçerliği: Kapsam ve Yapı Geçerliği | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Kararların Geçerliği: Eşzamanlı ve Yordayıcı geçerlik | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Madde Analizi: Homojen ölçekler oluşturmak | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Madde analizi uygulamaları ve proje sunumları | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | Gözden geçirme çalışması | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
16) | Final | YOK |
Ders Notları / Kitaplar: | -Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Diğer Kaynaklar: | -Lecturer's notes and related articles |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
4) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
8) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
9) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
11) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
3) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
4) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
5) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
9) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
11) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 9 | 27 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 176 |