Dersin Amacı: |
Evrimsel Psikoloji, son yıllarda psikoloji bilimine dâhil olarak insan psikolojisini açıklamakta radikal bir bakış açısı yaratmıştır. Bu bakış açısı, insanı ele alırken farklı görünümleri gözden kaçırmamak adına önemli bilgi kaynaklarını beraberinde getirmektedir. Evrimsel Psikoloji dersinin amacı, bu bakış açısıyla insanların bireysel ve/veya toplu olarak çeşitli duygu, düşünce ve davranışlarını ele almaktır. Bu hususta güncel araştırmalar ve argümanlar ile birlikte insanın algısı, bilişi, duyguları, sosyal gelişimi, eş seçimi, diğerkâmlığı, ahlakı ve kültürü gibi konular ders gündemini oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Bu ders; Giriş, Temel Kavramlar (Doğal Seçilim, Cinsel Seçilim, Adaptasyon, Hayatta Kalma ve Üreme Başarısı vb.),Temel Kavramlar (Devam),Evrimleşmiş Psikolojik Mekanizmalar,Hayatta Kalmanın Kökenleri,Büyüyen Beyin,İnsan Eşleşmesi,İnsan Eşleşmesi (Devam),İnsanda Duygular; Kıskançlık,Sosyallik,Şiddet ve Saldırganlık,İşbirliği ve Diğerkâmlık,Ahlak,Evrimsel Psikolojiye Yönelik Eleştiriler; konularını içermektedir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Evrim Nedir? Darwin'in Biyografisi |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Evrim Nedir? Darwin'in Biyografisi |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Darwin'in Doğal Seçilim ve Cinsel Seçilim Kuramları |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Darwin'in Doğal Seçilim ve Cinsel Seçilim Kuramları |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Evrimsel Psikoloji'nin Ortaya Çıkışı |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Doğanın Düşman Güçleri İle Savaş |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Doğanın Düşman Güçleri İle Savaş |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Ara Sınav |
Yok |
9) |
Ara Sınav |
Yok |
10) |
Kadınların Uzun Erimli Eş Seçme Stratejileri |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Erkeklerin Uzun Erimli Eş Seçme Stratejileri |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Kısa Erimli Cinsel Stratejiler |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Ebeveynlik Sorunları |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Akrabalık Sorunları |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
Gözden geçirme çalışması |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
16) |
Final |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|