Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY402 | ||||||||
Ders İsmi: | Forensic Psychology II | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEN YENİCİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, psikoloji bölümü öğrencilerine hukuk ve psikolojinin hukukta kullanım alanlarıyla ilgili temel bilgileri vermektir. |
Dersin İçeriği: | Adli Psikolojiye Giriş Adli Psikoloji Kapsamı Ceza ehliyeti Hukuki değerlendirme Şiddet Aile içi şiddet Uygulanana göre şiddet türleri Cinsel şiddet Duygusal şiddet Pedofili |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Adli psikolojiye giriş Adli psikolojinin tanımı | |
2) | Psikoloji ve yasa | Gerekli materyalleri okuma |
3) | Suç işleme ve suçların etiyolojisi | Gerekli materyalleri okuma |
4) | Suçun niteliği, suçlunun özellikleri | Gerekli materyalleri okuma |
5) | Suça ilişkin psikoloji kuramları, suç kuramları | Gerekli materyalleri okuma |
6) | Kişilik bozuklukları ve suç, suç işlemeye meyilli kişilikler | Gerekli materyalleri okuma |
7) | Suçlu psikolojisi ve yöntemleri | Gerekli materyallerin okunması |
8) | • Suçun engellenmesindeki stratejiler | Gerekli materyallerin okunması |
9) | Uyuşturucu, suç ve şiddet | Gerekli materyallerin okunması |
10) | Ceza davalarındaki insanların psikolojisine dair kavramlar | Gerekli materyallerin okunması |
11) | Adli psikolojide psikolojik değerlendirme | Gerekli materyallerin okunması |
12) | Psikolojinin suçluları değerlendirmede katkısı • Psikolojinin suçlulara, aileye ve topluma yardımcı olma yöntemleri | Gerekli materyallerin okunması |
13) | Hukuk ve psikoloji arasındaki etkileşim ile ilgili problemler | Gerekli materyallerin okunması |
14) | Genel Değerlendirme | |
15) | YARIYIL SONU SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Prof.Dr.Oğuz Polat (2017). Adli Psikolojiye Giriş. Ankara: Seçkin Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Prof.Dr.Oğuz Polat (2017). Adli Psikolojiye Giriş. Ankara: Seçkin Yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
5 |
6 |
2 |
4 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | ||||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | ||||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | ||||||
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | ||||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | |
4) | Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Grup çalışması ve ödevi |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 4 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Sunum / Seminer | 3 | 9 | 27 |
Ödevler | 3 | 12 | 36 |
Küçük Sınavlar | 3 | 12 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 200 |