Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY431 | ||||||||
Ders İsmi: | Cognitive Development | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bilişsel süreçleri tanımlamak, dikkat, KSB ve USB ve zekada ortaya çıkan yaşa bağlı değişmeleri kavramak, bu değişmelerde rol oynayan biyolojik ve çevresel faktörleri açıklamak, bilişsel gelişimi incelemeye dönük önemli deney paradigmalarını tanımlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, bilişsel süreçleri dikkat, KSB ve USB ve zekada ortaya çıkan yaşa bağlı değişmeleri bu değişmelerde rol oynayan biyolojik ve çevresel faktörleri bilişsel gelişimi incelemeye dönük önemli deney paradigmaları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Beyin ve Biliş | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Algı | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Dikkat | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Bellek I - KSB ve İşleyen Bellek | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Bellek II - USB | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Belleğin Nöral Temeli & Günlük Bellek | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Tekrar | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Ara Sinavlar | Yok |
9) | Ara Sınavlar | Yok |
10) | Ara Sınavın gözden geçirilmesi | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Tanıma | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Yönetici İşlevler | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Dil | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Sunumlar | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | Final Gözden geçirme çalışması | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
16) | Final | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Sternberg, R. J., Sternberg, K. & Mıo, J. (2012). Cognitive Psychology (6th Ed.) Wadsworth Cengage |
Diğer Kaynaklar: | Sternberg, R. J., Sternberg, K. & Mıo, J. (2012). Cognitive Psychology (6th Ed.) Wadsworth Cengage |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 9 | 27 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 179 |