Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY436 | ||||||||
Ders İsmi: | Interview Techniques II | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EVİN AYDIN YÖNTEM | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrenciyi görüşme teknikleri ile tanıştırmak, görüşmenin temel kavramlarını ele almaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, görüşmenin dış etkenleri ve atmosferi, görüşmenin iç etkenleri ve atmosferi, ilk görüşmenin açılması, başlama, gelişme ve kapanış, görüşmede tutum ve davranışlar, görüşmenin kaydedilmesi, soru sorma ve soru çeşitlerini ve iletişimin tanımlanmasını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma / dersi tanıtma, temel giriş | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Görüşme Teknikleri I (Bölüm 1 ve 2) | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | İyi İlişki Geliştirme ve İlk Hasta Görüşmesini Yönetmek (Bölüm 3 & 4) | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Görüşme Türleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Klinik Değerlendirme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Kognitif Değerlendirme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Hassas Konular | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Ara Sınav | Yok |
9) | Ara Sınav / Değerlendirme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Klinik İlgi Alanlarındaki İşaretler ve Belirtiler | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Sonlandırma ve Dirençle Başa Çıkma | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Özel ya da Zorlu Hasta Davranışları ve Sorunları | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Danışanlarla Bulguları Paylaşma & Görüşmedeki Sorunları Giderme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Role Oynama Haftası | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | Tekrar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
16) | Final | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | İlk Görüşme. James Morrison (2019). Dördüncü Basımdan Çeviri (Çev. Ed. Sait Uluç, İ.Volkan Gülüm, Ece Ataman). Nobel Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | İlk Görüşme. James Morrison (2019). Dördüncü Basımdan Çeviri (Çev. Ed. Sait Uluç, İ.Volkan Gülüm, Ece Ataman). Nobel Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |||||
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |||||
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |||||
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |
2) | Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |
3) | Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |
4) | Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |
5) | Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |
6) | Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Sunum / Seminer | 7 | 21 |
Proje | 5 | 20 |
Ödevler | 8 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Rapor Teslimi | 8 | 16 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 207 |