Bankacılık ve Sigortacılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY440 | ||||||||
Ders İsmi: | Selected Topics in Clinical Psyhology | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ECE TUNCAY SENLET | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi NUMAN TURAN Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders lisans düzeyi seçmeli olarak belirlenmiştir. |
Dersin İçeriği: | İçerik öğrenci ihtiyacı ve öğretim elemanı uzmanlık alanına göre belirlenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Klinik Psikolojiye Giriş | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Modern Klinik Psikoloji | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Tarihçe & Yaklaşımlar - Tanı | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Klinik Psikolojide Araştırma Yöntemleri | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Etik ve Değerlendirme | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Psikolojik Değerlendirme | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Tekrar | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Vize Haftası | Yok |
9) | Vize Haftası | Yok |
10) | Vize Çözümleri & Psikolojik Değerlendirme | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Psikolojik Değerlendirme | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Psikoterapötik Müdahaleler - Yetişkinler & Çiftler | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Önleme Teknikleri | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Vaka Çalışmaları & Tartışma | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | Tekrar | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
16) | Final | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Weiner, I. B. (2003). Handbook of Psychology, Clinical Psychology. Wiley & Sons. |
Diğer Kaynaklar: | Weiner, I. B. (2003). Handbook of Psychology, Clinical Psychology. Wiley & Sons. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | ||||||||
2) ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | ||||||||
3) bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek | ||||||||
4) bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek | ||||||||
5) kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | ||||||||
6) güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek | ||||||||
7) alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | ||||||||
8) küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek | ||||||||
9) kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |
2) | ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |
3) | bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek | |
4) | bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek | |
5) | kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |
6) | güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek | |
7) | alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |
8) | küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek | |
9) | kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 44 | 44 |
Toplam İş Yükü | 210 |