Sağlık Yönetimi (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SAY622 | ||||||||
Ders İsmi: | Halk Sağlığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AYSUN DANAYİYEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi NEVZAT BİLGİN Prof. Dr. MİTHAT KIYAK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı halk sağlığı kavramları, sağlık durumu analizi, demografi, cinsiyet, kadın ve çocuk sağlığı ve epidemiyolojiyi öğrenmektir. |
Dersin İçeriği: | • Halk Sağlığının Temel Kavram ve Yaklaşımları • Önemli Sağlık Sorunlarının Değerlendirilmesi (Durum Analizi) • Temel Sağlık Hizmetleri • Sağlık Göstergeleri, Demografi • Türkiye'de Çocuk Sağlığı, Yaşlı Sağlığı, Kronik Hastalıklar, Ruh Sağlığı, Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar, Bulaşıcı Hastalıklar epidemiyolojisi • Çevre Sağlığı • Beslenme • Sağlığı Geliştirme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel yaklaşımlar | . |
2) | Sağlığın Geliştirilmesi Kavramı, Sağlıkta İletişim | . |
3) | Tütün (kullanımı, önleme programları,ekonomik boyutu) | . |
4) | Rutin Aşı Uygulamaları Dışındaki Aşılar | . |
5) | Yaşam Kalitesi Kavramı | |
6) | Düzenli Sağlık Kontrolünün Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesindeki Yeri | .. |
7) | Küresel Isınma ve İklim Değişikliğinin Sağlık Etkileri, | . |
8) | Cep Telefonları ve Baz İstasyonları/Atık Piller ,Aküler ve Sağlık Riskleri, | . |
9) | Anne Sütünün Önemi ve Bebek Dostu Hastaneler | . |
10) | Ergenlik Dönemi/Sınav Kaygısının Önlenmesi İçin Öncelikli Yaklaşımlar | . |
11) | Yaşlı Dostu Sağlık Hizmetleri, Yeti Yitimi ve Engellenmesi | |
12) | Sağlık Çalışanlarında Tükenmişlik Sendromu | . |
13) | Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel yaklaşımlar | . |
14) | Define “health, “disease”, Health-diseases concepts. | . |
Ders Notları / Kitaplar: | Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Ç.Güler, L.Akın, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 1. Baskı, Ankara, 2012 |
Diğer Kaynaklar: | Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Ç.Güler, L.Akın, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 1. Baskı, Ankara, 2012 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 5 | 25 | 125 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 212 |