| Anestezi | |||||
| Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey | ||
| Ders Kodu: | SHS257 | ||||||||
| Ders İsmi: | Çevre Sağlığı | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. DAMLA EKİN YÜZER | ||||||||
| Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. DAMLA EKİN YÜZER |
||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, çevrenin sağlığa etkisinin, doğal ve insan kaynaklı ortaya çıkan çevre sorunlarının ve bu çevre sorunlarına yönelik çözümlerin öğrenilmesidir. |
| Dersin İçeriği: | Bu dersin sonunda öğrenci: 1. Çevre ve sağlık kavramlarını tanıyacaktır. 2. Hava, su, toprak kirliliğine neden olan etmenleri tanıyacaktır. 3. Atıkların bertaraf edilme yöntemlerini tanıyacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Kurs ve ders içeriğine bakış Çevre Sağlığı dersine giriş | Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloji Bağlantılarıyla) Kitabı |
| 2) | Çevre sağlığının temelleri | Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloji Bağlantılarıyla) Kitabı |
| 3) | Hava Kirliliği | Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloji Bağlantılarıyla) Kitabı |
| 4) | Su Kirliliği | Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloji Bağlantılarıyla) Kitabı |
| 5) | Toprak ve Besin Kirliliği | Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloji Bağlantılarıyla) Kitabı |
| 6) | Toprak ve Besin Kirliliği (Devam) | Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloji Bağlantılarıyla) Kitabı |
| 7) | Biyoremediasyon | Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloji Bağlantılarıyla) Kitabı |
| 8) | Vize Sınavı | |
| 9) | Gürültü Kirliliği | Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloji Bağlantılarıyla) Kitabı |
| 10) | Radyasyon Kirliliği | Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloji Bağlantılarıyla) Kitabı |
| 11) | Katı Atıkların Depolanması Ve Geri Dönüşümü | Sağlık Bilimleri İçin Çevre Sağlığı Kitabı |
| 12) | Sıvı Atıklar ve Depolanması | Sağlık Bilimleri İçin Çevre Sağlığı Kitabı |
| 13) | Tıbbi Atıklar ve Bertaraf Yöntemleri | Sağlık Bilimleri İçin Çevre Sağlığı Kitabı |
| 14) | Genel Tekrar | Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloji Bağlantılarıyla) Kitabı Sağlık Bilimleri İçin Çevre Sağlığı Kitabı |
| 15) | Final Sınavı |
| Ders Notları / Kitaplar: | Derse ait Powerpoint sunumları |
| Diğer Kaynaklar: | Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloji Bağlantılarıyla). Çağatay Güler. Palme Yayınevi. ISBN No: 9786054445219. Sağlık Bilimleri İçin Çevre Sağlığı. 2022. Editör: Lütfi Saltuk Demir. Nobel Akademik Yayıncılık. ISBN978-625-427-707-8. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||
| 1) Anestezi alanına ilişkin temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olmak. | |||||||||
| 2) Anestezi alanına ilişkin temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlamak ve değerlendirmek, sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk almak. | |||||||||
| 3) Anestezi alanında kullanılan cihazları ve kullanımlarını öğrenmek, güncel gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve uygulamak. | |||||||||
| 4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | |||||||||
| 5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. | |||||||||
| 6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunmak. | |||||||||
| 7) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik kurallarına ve kalite yönetim süreçlerine uygun davranmak. | |||||||||
| 8) Birey ve halk sağlığı, hasta güvenliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. | |||||||||
| 9) Karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilmek, farklı disiplinler ile işbirliği yapabilmek ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilmek. | |||||||||
| 10) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek. | |||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Anestezi alanına ilişkin temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olmak. | |
| 2) | Anestezi alanına ilişkin temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlamak ve değerlendirmek, sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk almak. | |
| 3) | Anestezi alanında kullanılan cihazları ve kullanımlarını öğrenmek, güncel gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve uygulamak. | |
| 4) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | |
| 5) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. | |
| 6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunmak. | |
| 7) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik kurallarına ve kalite yönetim süreçlerine uygun davranmak. | |
| 8) | Birey ve halk sağlığı, hasta güvenliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. | 5 |
| 9) | Karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilmek, farklı disiplinler ile işbirliği yapabilmek ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilmek. | |
| 10) | Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek. |
| Anlatım | |
| Beyin fırtınası /Altı şapka | |
| Ders | |
| Soru cevap/ Tartışma |
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
| Ödevler | 14 | 1 | 14 |
| Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 105 | ||