Diyaliz | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHT101 | ||||||||
Ders İsmi: | Anatomi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OSMAN YÜCEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin insan vücudunun yapı ve organizasyonunu sistematik olarak öğrenmelerini sağlamak, temel anatomik kavramlar ile terminolojiyi kazandırmak ve sağlık alanındaki mesleki uygulamalarda gerekli olan anatomik bilgi birikimini oluşturmaktır. Öğrenciler, anatomi bilgisi sayesinde mesleklerinde karşılaşacakları klinik durumları daha iyi anlayarak uygulamalarında doğru ve bilinçli kararlar verebileceklerdir |
Dersin İçeriği: | Bu ders; anatomiye giriş ve temel kavramlar, temel tıbbi terminoloji bilgisi, bölgesel anatomi ve vücut bölgeleri, insan vücudu organizasyonu ile sistemler hakkında genel bilgiler, lokomotor sistem anatomisi, dolaşım sistemi ve ilgili anatomik yapılar, solunum sistemi ve anatomik oluşumları ile sindirim sistemi ve anatomik yapılar hakkında temel bilgileri kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar | Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355 |
2) | Temel Tıbbi Terminoloji Bilgisi & Bölgesel Anatomi ve Vücut Bölgeleri | Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355 |
3) | İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel Bilgi | Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355 |
4) | Lokomotor Sistem Anatomisi: İskelet Sistemi ve Kemik Anatomisi | Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355 |
5) | Eklem Anatomisi ve Hareket Tipleri | Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355 |
6) | Kas Sistemi ve Kasların Anatomisi | Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355 |
7) | Üst ve Alt Ekstremite Anatomisi | Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355 |
8) | Dolaşım Sistemi Genel Yapısı ve Kalp Anatomisi | Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355 |
9) | Kan Damarları ve Kan Damarlarının Anatomisi | Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355 |
10) | Pulmoner ve Sistemik Dolaşım | Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355 |
11) | Kalp ve Damar Sistemi İlişkisi, Kan Basıncı ve Düzenleme | Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355 |
12) | Solunum Sistemi Genel Yapısı ve Üst Solunum Yolları | Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355 |
13) | Alt Solunum Yolları ve Akciğer Anatomisi | Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355 |
14) | Solunum Kasları ve Solunum Fizyolojisi | Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355 |
15) | Sindirim Sistemi Genel Yapısı ve Ağızdan Mideye Kadar Olan Süreç | Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355 |
16) | İnce Bağırsak, Kalın Bağırsak ve Sindirim Sürecinin Son Evreleri | Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355 |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları OLEARN platformuna yüklenir böylelikle öğrencilerle paylaşılır. Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355 |
Diğer Kaynaklar: | Özbağ, D. (2019). İnsan Anatomi (1. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 9786057607355 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||||||
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |||||||||||||
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||||||||||
3) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||||||||||
4) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | |||||||||||||
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | |||||||||||||
6) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |||||||||||||
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |||||||||||||
9) - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |||||||||||||
12) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 4 |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 4 |
2) | - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | 4 |
2) | - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 4 |
3) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 4 |
4) | - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | 4 |
5) | - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | 4 |
6) | - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | 4 |
7) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |
9) | - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | 4 |
12) | - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 56 |
Ödevler | 8 | 24 |
Küçük Sınavlar | 8 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 148 |