Odyometri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHT105
Ders İsmi: Anatomi ve Fizyoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. NİDA EFETÜRK
Dersi Veren(ler):












Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı insan vücudunun anatomisi ve fizyolojisi hakkında kapsamlı bir çalışma sunmaktır. Konular vücut organizasyonu; homeostazı; sitoloji; histolojisi; ve anatomik, iskelet sistemi, kas, sinir sistemleri ve özel duyular. Tamamladıktan sonra, öğrenciler anatomi ve fizyoloji ilkeleri ve bunların birbirleriyle olan ilişkileri hakkında derinlemesine bir anlayış gösterebilmelidir.
Dersin İçeriği: . vücut sistemlerinin anatomik yapılarını tanıma ve tanımlama
• Vücut sistemlerinin fizyolojik işlevlerini tanıma ve tanımlama
• İnsan vücudunun anatomik ve fizyolojik sistemlerindeki ve bunlar arasındaki karşılıklı ilişkileri tanımak ve tanımlamak.
• Anatomi ve fizyoloji ile ilgili bilgileri etkili bir şekilde iletmek için uygun terminolojinin bir sözlüğünü tanımlamak ve tartışmak.
• Fizyolojik sonuçlarını tahmin etmek için anatomik bilgiyi tanımlar ve tartışır ve anatomik yapıların özelliklerini tahmin etmek için fonksiyon bilgisi kullanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) vücut sistemlerinin anatomik yapılarını tanımlar.
2) • Vücut sistemlerinin fizyolojik işlevlerini tanıma
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Anatomik yapıların özelliklerini tahmin etmek için fonksiyon bilgisi kullanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Anatomi ve fizyoloji terminolojisini iletişim dilinde kullanır.
Öğrenme Yetkinliği
1) • Anatomi ve fizyoloji ile ilgili bilgileri etkili bir şekilde iletmek için uygun terminolojinin bir sözlüğünü tanımlayın.
Alana Özgü Yetkinlik
1) İnsan vücudundaki anatomik ve fizyolojik sistemler arasındaki karşılıklı ilişkileri tanımak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Anatomik ve fizyolojik yapıların özelliklerini bilir ve kullanır

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) anatomi ve fizyoloji nedir Sunum
2) iskelet sistemi anatomisi ve fizyolojisi Sunum
3) kas ve eklem anatomi fizyolojisi Sunum
4) kardiyovasküler sistem anatomisi ve fizyolojisi Sunum
5) kan ve immun sistem anatomisi ve fizyolojisi Sunum
6) endokrin sistem anatomi ve fizyolojisi Sunum
7) üriner sistem anatomi ve fizyolojisi Sunum
8) üreme sistemi anatomi ve fizyolojisi Sunum
9) sinir sistemi anatomi ve fizyolojisi Sunum
10) solunum sitem anatomisi ve fizyolojisi Sunum
11) duyu organları anatomi ve fizyolojisi Sunum
12) sindirim sistemi anatomi ve fizyolojisi Sunum
13) otonom sinir sistemi anatomi ve fizyolojisi Sunum
14) otonom sinir sistemi anatomi ve fizyolojisi Sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İnsan Anatomi ve Fizyolojisine Giriş
Prof Dr Levent Ertuğrul , Akademi Basın ve Yayıncılık, 2012
Diğer Kaynaklar: ANATOMİ VE FİZYOLOJİ - İnsan Biyolojisi
Yazar(lar) Abdurrahman AKTÜMSEK
Baskı Yılı Kasım, 2017

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Odyometri ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisini etkin şekilde kullanır.
2) Mesleği ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve sorunları tanımlar, çözüm için sorumluluk alır.
3) Çalışma ortamında karşılaştığı mesleki sorunları belirler ve problemleri çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
4) Yaşam boyu öğrenme bilinci içerisinde mesleği ile ilgili konularda uygun analiz ve yöntemleri belirler.
5) Odyometri ile ilgili konulardaki temel bilgi ve becerilerini kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
6) Mesleğinin gerektirdiği görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik ilkelere, demokrasiye ve insan haklarına uygun davranır.
7) İlgili diğer disiplinlerle uyum içerisinde ve etkin bir şekilde çalışarak sorumluluk üstlenir.
8) İşitme ve denge alanında temel değerlendirme yöntemlerini etkin şekilde belirler, uygular ve sonuçlarını açıklar.
9) Mesleği ile ilgili güncel bilgi, yöntem ve teknolojik gelişmeleri takip eder ve işbirliği içinde kullanır.
10) Mesleği ile ilgili konularda toplumsal farkındalık çalışmalarında sorumluluk üstlenir, toplum sağlığının korunmasına ve geliştirilmesine katkı sağlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisini etkin şekilde kullanır. 2
2) Mesleği ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve sorunları tanımlar, çözüm için sorumluluk alır. 1
3) Çalışma ortamında karşılaştığı mesleki sorunları belirler ve problemleri çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. 1
4) Yaşam boyu öğrenme bilinci içerisinde mesleği ile ilgili konularda uygun analiz ve yöntemleri belirler. 2
5) Odyometri ile ilgili konulardaki temel bilgi ve becerilerini kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 1
6) Mesleğinin gerektirdiği görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik ilkelere, demokrasiye ve insan haklarına uygun davranır.
7) İlgili diğer disiplinlerle uyum içerisinde ve etkin bir şekilde çalışarak sorumluluk üstlenir.
8) İşitme ve denge alanında temel değerlendirme yöntemlerini etkin şekilde belirler, uygular ve sonuçlarını açıklar.
9) Mesleği ile ilgili güncel bilgi, yöntem ve teknolojik gelişmeleri takip eder ve işbirliği içinde kullanır. 1
10) Mesleği ile ilgili konularda toplumsal farkındalık çalışmalarında sorumluluk üstlenir, toplum sağlığının korunmasına ve geliştirilmesine katkı sağlar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 2 1 2
Ödevler 14 1 14
Küçük Sınavlar 14 1 14
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 116