Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Öğrencilere ders hakkında ön bilgilendirme verme
• Kimyanın tanımı
• Kimya hakkında genel terimleri öğretme
|
|
2) |
• Atom tanımı ve özelliklerinin açıklanması.
• Molekül tanımı ve özelliklerinin açıklanması.
• Bileşik tanımı ve özelliklerinin açıklanması.
• Atom, molekül ve bileşik kavramı
• Elementlerin simgeleri ve formül uygulaması
|
|
3) |
• Mol hesaplamalarının yapılışı.
• Molarite, normalite tanımı ve hesaplaması.
• Kimyasal hesaplamalarla ilgili örneklerin çözümlenmesi.
• Mol, normal kavramı ve kimyasal hesaplamalar
• Farklı derişimlerde çözelti hazırlanması
Kimyasalları laboratuvar şartlarında öğrenme.
|
|
4) |
• Periyodik cetveldeki elementler ve özelliklerin açıklanması.
• Elementlerin atom numarası, kütle numarası ve iyonlarının bulunmasının açıklanması.
• Elementlerin sembollerinin öğretilmesi.
• Periyodik sistemi ve Özellikleri
• Periyodik cetveldeki elementlerin özellikleri
Kimyasalları laboratuvar şartlarında öğrenme.
|
|
5) |
• Kaç çeşit kimyasal bağ olduğunu açıklama.
• Moleküller arası etkileşimin bileşiklerideki değişimini açıklama.
• Kimyasal bağ tanımı.
• Kimyasal bağ çeşitliliklerinin açıklanması
• Kimyasal Bağlar ve Moleküller arası Etkileşimler
|
|
6) |
• Çözelti tanımı.
• Çözelti hazırlama.
• Molarite, normalite ve molalite tanımlarının açıklanması ve hesaplanması.
|
|
8) |
• Vize sınavı ile öğrencileri değerlendirir.
• Vize Sınavı
|
|
9) |
• İndirgenme- yükseltgenme tanımı.
• Çöktürme tepkimelerinin hesaplanması ve tanımı.
• Çözelti tepkimelerinin hangi şartlarda meydana geldiğini açıklama.
• Çözelti tepkimeleri; asit-baz, indirgenme-yükseltgenme ve çöktürme tepkimeleri
• İndirgenme-yükseltgenme tepkime problemlerini çözme
|
|
10) |
• Serbest Enerji tanımı.
• Entalpi ve entropinin tanımı.
• Serbest Enerji, Entalpi ve Entropi hesaplamalarının yapılması.
• Serbest Enerji, Entalpi ve Entropi kavramları
• Serbest Enerji, Entalpi ve Entropi hakkında problemler çözme
|
|
11) |
• Kimyasal Kinetik tanımı.
• Reaksiyon mekanizmalarının ve hızlarının açıklanması.
• Homojen ve heterojen tepkimelerin özellikleri ve tanımı. |
|
12) |
• Organik kimyanın tanımı.
• Organik bileşiklerin içerikleri ve özelliklerinin açıklanması.
• Patoloji laboratuvarında kullanılan organik çözücülerin özelliklerinin açıklanması.
|
|
14) |
• Organik yapı çeşitlerinin açıklanması.
• Organik yapılarda bulunan elementlerin açıklanması.
• Organik yapıların özelliklerinin açıklanması.
• Temel organik yapılar
• Organik bileşiklerde bulunan temel elementler hakkında bilgi verme
|
|
14) |
• Organik bileşikler adlandırılırken kuralların açıklanması.
• Organik bileşik türlerinin açıklanması.
• Adlandırmanın sınıflandırılması.
• Organik bileşiklerin adlandırılması
• Organik bileşiklerin adlandırılmasında uyulması gereken kurallar
|
|
15) |
• Vize sınavı ile öğrencileri değerlendirir.
• Final Sınavı
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
|
3) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilm |
|
6) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|