Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SIN131 | ||||||||
Ders İsmi: | Yaratıcı Yazarlık I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MURAT ÇETİNKAYA Dr.Öğr.Üyesi BURAK KAPLAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Duygu ve düşünceleri etkin bir biçimde ifade edebilmek. Yazılı metinleri kullanılacakları mecranın özgül yanlarını dikkate alarak biçimleyebilmek |
Dersin İçeriği: | Kendini ifade etme biçimi olarak yazma teknikleri, anlatım biçimleri ve türleri. Tasarım ürünlerine yönelik reklam metni, slogan gibi konuların incelemesi ve geliştirmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bir anlatım aracı olarak: Dil | . |
2) | Dilin yaratıcı kullanımı: Edebi metinlerden örnekler | . |
3) | Gazete manşetlerinde ve başlıklarında dilin yaratıcı kullanımı | . |
4) | Spor manşetleri üzerine uygulama çalışması | . |
5) | Reklam metin yazarlığı | . |
6) | Basılı reklamlarda yaratıcı uygulamalar | . |
7) | 1. Ara Sınav | . |
8) | Televizyon reklamlarında yaratıcı uygulamalar | . |
9) | Televizyon reklamlarında yaratıcı uygulamalar | . |
10) | Reklam filmi senaryo yazımı | . |
11) | Reklam filmi senaryo yazımı | . |
12) | 2. Ara sınav | . |
13) | Bireysel uygulama | . |
14) | Projelerin Sergilenmesi, Değerlendirilmesi | . |
15) | Final Sınavı | . |
16) | Final Sınavı | . |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. İyi Fikir Bulma Tekniği, (James Webb Young) 2. Fikir Nasıl Bulunur?, (Jack Foster) 3. İyi Fikirler Büyük Kampanyalar, (Teressa İyezi) 4. Senaryo Yazarı Olmak, (Feridun Akyürek) |
Diğer Kaynaklar: | 1. İyi Fikir Bulma Tekniği, (James Webb Young) 2. Fikir Nasıl Bulunur?, (Jack Foster) 3. İyi Fikirler Büyük Kampanyalar, (Teressa İyezi) 4. Senaryo Yazarı Olmak, (Feridun Akyürek) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 8 | 8 | 64 |
Uygulama | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 115 |