Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı Sağlık Yönetimi Yönetimi, sağlık bakım organizasyonlarındaki yönetim problemlerini çözmek için bir çerçeve sunmaktadır. Kursun sonunda birçok yönetim fikrine, kuramına ve uygulamalarına hakim olunacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Sağlık, Sağlığın Özellikleri, Sağlığın belirleyicileri, Yönetim, İşletme, Sağlık yönetimi Kavramları, İşletme Yönetiminin İlkeleri, Türkiye'de Sağlık Örgütlenmesi, Sağlık Yöneticiliğinin Çalışma Alanları, Hastane Yönetim Kurulu, Hastanelerde Sağlık Profesyonelleri Hizmetleri; Hastanelerde İdari, Teknik ve Genel Hizmetler, Hastane İşletme Yönetmelikleri ve İlgili Hukuki Kaynaklar, Hastane Standartları, Hasta Bakımının Değerlendirilmesi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi öğrencilere tanıtmak |
|
2) |
Yönetimin fonksiyonları
Yönetim tanımları
Yönetim bilimine giriş |
|
3) |
Sistem kavramı
Sistem nedir
Sistemin bileşenleri nelerdir |
|
4) |
Sağlık hizmetlerinin özellikleri, sınıflandırılması ve işlevi
Sağlıkta belirleyiciler
Sağlık hizmetinin özellikleri |
|
5) |
Sistem yaklaşımı
Sağlık Sistemi ve Dış Ortamla İlişkiler
Sistem Örnekleri
Sağlık Sistemi Yaklaşım Modellerinde Kullanılanlar |
|
6) |
Sağlık İşletmeleri Organizasyonları
Genel konseptler
Sağlık hizmetleri talebi
Kuruluş Yeri Faktörleri |
|
7) |
Türkiye'de Sağlık Hizmetlerinin Gelişimi ve Organizasyonu
1920-1938 Dönemi
1938-1960 Dönemi
1961-1980 Dönemi
2000'ler ve Sağlıkta Dönüşüm Programı |
|
8) |
Ara sınavlar |
|
9) |
Hastane Yönetimi
Hastanenin tanımı
Hastanenin özellikleri
Hastanenin işlevi |
|
10) |
Üretim Yönetim Fonksiyonları
Üretim sistemi
Üretim Yönetim Fonksiyonları
Sağlık Tesislerinde Malzeme Yönetimi |
|
11) |
Pazarlamanın tanımı
Sağlık Tesislerinde Pazarlama
Sağlık Pazarlamasının Geliştirilmesi
Sağlık Tesislerinde Pazarlama Stratejisi Geliştirme Aşaması |
|
12) |
Sağlık kuruluşlarındaki insan kaynakları
İnsan kaynaklarının önemi
insan kaynakları yaklaşımı |
|
13) |
Dönem projesi sunumları |
|
14) |
Term project presentations of students
Semester again |
|
15) |
Final haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
|
3) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilm |
|
6) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|