Perfüzyon Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SKI110 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlıkta Kalite Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE SEMRİN TİMLİOĞLU İPER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi HATİCE SEMRİN TİMLİOĞLU İPER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi ve geliştirme konusundaki temel kavramları, araçları ve yönetim tekniklerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | 1. Kalite ve Kalitenin Tarihsel Kimlik Değişimi 2. Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ortaya Çıkışı ve Gelişimi 3. Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetiminin Özellikleri 4. Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi 5. Dengeli Puan Cetveli, Kıyaslama ve Türkiye’de Sağlık Hizmetleri Kalitesinin Ölçümü 6. Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması 7. Kalite Çemberleri 8. Sürekli İyileştirme Modelleri 9. Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar I 10. Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar II 11. Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon, Belgelendirme ve Kalite Ödülleri 12. Türkiye’de Sağlıkta Hizmet Kalite Standartları I 13. Türkiye’de Sağlıkta Hizmet Kalite Standartları II 14. Magnet Hastaneler ve Özellikleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Kalite ve Kalitenin Tarihsel Kimlik Değişimi | notlar |
2) | 2. Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ortaya Çıkışı ve Gelişimi | notlar |
3) | 3. Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetiminin Özellikleri | notlar |
4) | 4. Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi | notlar |
5) | 5. Dengeli Puan Cetveli, Kıyaslama ve Türkiye’de Sağlık Hizmetleri Kalitesinin Ölçümü | notlar |
6) | 6. Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması | notlar |
7) | 7. Kalite Çemberleri | notlar |
8) | ara sınav | notlar |
9) | 9. Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar I | notlar |
10) | 10. Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar II | notlar |
11) | 11. Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon, Belgelendirme ve Kalite Ödülleri | notlar |
12) | 12. Türkiye’de Sağlıkta Hizmet Kalite Standartları I | notlar |
13) | 13. Türkiye’de Sağlıkta Hizmet Kalite Standartları II | notlar |
14) | 14. Magnet Hastaneler ve Özellikleri | notlar |
15) | final | notlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim ve Teknikleri Anlatım, sorun çözme, tartışma, beyin fırtınası, örnek olay incelemesi |
Diğer Kaynaklar: | 1. Marşap A. (2014). Sağlık Hizmetlerinde Kalite, Birinci Baskı, Seçkin Yayıncılık, İstanbul. 2. Kaya S. [editör] (2013). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi, Birinci Baskı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir [yazarlar: Sıdıka Kaya, Dilaver Tengilimoğlu, Oğuz Işık, Mahmut Akbolat ve Ali Yılmaz]. 3. Kaya S. (2005). Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme. Pelikan Tıp ve Teknik Kitapçılık, Ankara. 4. Çatalca, H. (2003). Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi, Beta Basımevi, İstanbul. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |||||||||
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||
4) - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||||||
5) - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |||||||||
7) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | |||||||||
8) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||
9) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | |||||||||
10) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
4) | - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |
5) | - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |
7) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | |
8) | - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
9) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | |
10) | - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Sunum / Seminer | 15 | 3 | 45 |
Ödevler | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 182 |