Sağlık Kurumları İşletmeciliği (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TBD106 | ||||||||
Ders İsmi: | Kişilerarası İlişkiler | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi HAVVA PALACI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. FUNDA AYRA Dr.Öğr.Üyesi MUCİZE SARIHAN Dr. NİDA KAHRAMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kişilerarası ilişkilerde, iletişimin gerekliliğini ortaya koyarak iletişim sürecini anlayabilmek, kendini iyi tanımanın önemini kavrayarak, toplumu tanımada ki anlamının belirtilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | 1 İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi 2 Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi, şartları ve özellikleri 3 Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri 4 Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri 5 İletişim sürecinde anlaşım ve uzlaşma 6 Tutamları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleri 7 Sosyal etki, sosyal etki ortamları ve çeşitleri 8 İletişim ve Algı 9 Dinleme ve anlama becerisi 11 İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri 12 Empati ve ilişkili olduğu kavramlar 13 Empati yaklaşımları, empati yoksunluğu ve sosyal beceri olarak empati 14 Kurumsal İletişim 15 Final |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi Kaynak, alıcı, kanal, mesaj | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler |
2) | Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi, şartları ve özellikleri | konuyla ilgili kaynak kitaplar film önerileri |
3) | 3 Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri | Kaynak kitap ve önerilen filmler |
4) | 4 Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri | Kaynak Kitaplar ve önerilen filmleri izleme |
5) | İletişim sürecinde anlaşım ve uzlaşma | Kaynak kitaplarda ilgili bölümün okunması önerilen filmlerin izlenmesi |
6) | Tutamları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleri | Kaynak kitapların ve önerilen filmlerin izlenmesi |
7) | 7 Sosyal etki, sosyal etki ortamları ve çeşitleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması örnek filmlerin izlenmesi |
8) | 8 İletişim ve Algı | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve önerilen filmlerin izlenmesi |
9) | 9 Dinleme ve anlama becerisi | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve önerilen filmlerin izlenmesi |
10) | 11 İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri | |
11) | 12 Empati ve ilişkili olduğu kavramlar | Kaynak kitapların okunması ve konuyla ilgili önerilen filmin izlenmesi |
12) | 13 Empati yaklaşımları, empati yoksunluğu ve sosyal beceri olarak empati | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve önerilen filmin izlenmesi |
13) | 14 Kurumsal İletişim | Kurumsal iletişim ile ilgili kaynak kitabın okunması ve önerilen filmin izlenmesi |
14) | Final | Final sınavı |
15) |
Ders Notları / Kitaplar: | Mustafa Özodaşık, Kişilerarası İletişim Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Mustafa Özodaşık, Kişilerarası İletişim Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 590 |