Patoloji Laboratuvar Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TLT101 | ||||||||
Ders İsmi: | Genel Biyoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FAZİLET ÖZDENOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Prokaryotik ve ökaryotik hücrenin tüm biyolojik etkinlikleri ve hücre organelleri ve görevleri hakkında hakkında bilgi kazandırmak.Uygulamalarda mikroskop kullanımı ve hücrelerin mikroskobik görünümleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Canlılığın başlangıcı, doğadaki çevrimler, biyomoleküller, hücre bilgisi ve hücre çeşitleri, hücre metabolizması, protein sentezi, hücre fizyolojisi, hücrede üreme, insan üreme hücreleri, uyarı sistemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyolojinin Tanımı ve alanları | Genel Biyoloji 1-2 ,Palme Yayınları Hücre Biyolojisi ve Histolojisi |
2) | Hücre Bilgisi: Prokaryot Hücre Ökaryot hücre | Genel Biyoloji 1-2 ,Palme Yayınları Hücre Biyolojisi ve Histolojisi |
3) | Hayatın Kimyasal Esası Atomlar ve Organik Bileşikler | Genel Biyoloji 1-2 ,Palme Yayınları Hücre Biyolojisi ve Histolojisi |
4) | Nükleik asitler, Vitaminler ve enzimler | Genel Biyoloji 1-2 ,Palme Yayınları Hücre Biyolojisi ve Histolojisi |
5) | Biyomoleküller: Su, Proteinler,Karbonhidratlar ve Yağlar | Genel Biyoloji 1-2 ,Palme Yayınları Hücre Biyolojisi ve Histolojisi |
6) | Hücre membranı ve organeller | Genel Biyoloji 1-2 ,Palme Yayınları Hücre Biyolojisi ve Histolojisi |
7) | ara sınav | |
8) | Hücre membran transportu | Genel Biyoloji 1-2 ,Palme Yayınları Hücre Biyolojisi ve Histolojisi |
9) | hücre bölünmesi - mitoz bölünme | Genel Biyoloji 1-2 ,Palme Yayınları Hücre Biyolojisi ve Histolojisi |
10) | Mayoz bölünme | Genel Biyoloji 1-2 ,Palme Yayınları Hücre Biyolojisi ve Histolojisi |
11) | Santral dogma-protein sentezi | Genel Biyoloji 1-2 ,Palme Yayınları Hücre Biyolojisi ve Histolojisi |
12) | Hücrede hareket ve üreme | Genel Biyoloji 1-2 ,Palme Yayınları Hücre Biyolojisi ve Histolojisi |
13) | Sistemler( iskelet-dolaşım-boşaltım) | Genel Biyoloji 1-2 ,Palme Yayınları Hücre Biyolojisi ve Histolojisi |
14) | sistemler(endokrin-üreme-sindirim- solunum) | Genel Biyoloji 1-2 ,Palme Yayınları Hücre Biyolojisi ve Histolojisi |
15) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları, Genel Biyoloji (Keeton-Gould)Çeviri kitap, Genel biyoloji- Prof. Dr. Ayşe Baysal Genel Biyoloji Palme Yayınevi Prof. Dr. Ali Demirsoy, 2015 ISBN: 979975477593 |
Diğer Kaynaklar: | Lecture Notes, General Biology (Keeton-Gould) Translation book, General biology - Prof. Dr. Ayşe Baysal General Biology Palme Publishing Professor Dr. Ali Demirsoy, 2015 ISBN: 979975477593 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||||||||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | ||||||||||||||
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||||||||||
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||||||||||
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | ||||||||||||||
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme | ||||||||||||||
7) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||||||||||
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | ||||||||||||||
9) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||||||||||
10) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | ||||||||||||||
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | ||||||||||||||
12) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | ||||||||||||||
13) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||||||||||
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | ||||||||||||||
15) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | |
3) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | |
4) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | |
6) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme | |
7) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
8) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | |
9) | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | |
10) | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | |
11) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | |
12) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | |
13) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |
14) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | |
15) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Ödevler | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar | 3 | 9 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 122 |