Information Systems and Technologies | |||||
Bachelor | TR-NQF-HE: Level 6 | QF-EHEA: First Cycle | EQF-LLL: Level 6 |
1 - Knowledge |
Theoretical - Conceptual |
1) Possesses theoretical and practical knowledge in the field of information systems and technologies. |
2 - Skills |
Cognitive - Practical |
1) Identifies, analyzes, and develops solutions to complex information technology problems using appropriate tools. |
3 - Competences |
Communication and Social Competence |
1) Designs and manages database systems and performs big data analysis. |
Learning Competence |
1) Has professional ethical values and a lifelong learning mindset; follows current technologies and engages in continuous self-improvement. |
Field Specific Competence |
1) Understands the software development life cycle, effectively uses programming languages, and develops software projects. |
Competence to Work Independently and Take Responsibility |
1) Is skilled in teamwork, with well-developed project management and communication abilities. |
Program Outcomes | TR-NQF-HE 6 (Bachelor) Level Descriptors | TR-NQF-HE Main Field Descriptors 46 - Mathematics and statistics |
TR-NQF-HE Main Field Descriptors 48 - Computing |
1 - Knowledge | |||
Theoretical - Conceptual | |||
1) Possesses theoretical and practical knowledge in the field of information systems and technologies. |
1) Possess advanced level theoretical and practical knowledge supported by textbooks with updated information, practice equipments and other resources. |
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
2 - Skills | |||
Cognitive - Practical | |||
1) Identifies, analyzes, and develops solutions to complex information technology problems using appropriate tools. |
1) Use of advanced theoretical and practical knowledge within the field. 2) Interpret and evaluate data, define and analyze problems, develop solutions based on research and proofs by using acquired advanced knowledge and skills within the field. |
1) Alanında edindiği bilgileri ortaöğretime uyarlar ve aktarır. 2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3) Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler. 4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 5) Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 6) Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
1) Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini saptar, tanımlar ve modeller; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. 2) Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerinin tanımlarını ve ilk çözümlerini elde etmek amacı ile etkileşimli deneysel ortamlar tasarlar, uygular ve bu ortamları değerlendirir. 3) Bilgisayar tabanlı sistemlerde yaşam çevriminin tüm aşamalarını gerçekleştirir. 4) Hesaplama, matematik ve kuramsal bilgisayar bilimleri bilgileri ile bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim ve/ya bilgisayar bilimleri problemlerinin çözümleri için seçer ve kullanır. |
3 - Competences | |||
Communication and Social Competence | |||
1) Designs and manages database systems and performs big data analysis. |
1) Inform people and institutions, transfer ideas and solution proposals to problems in written and orally on issues in the field. 2) Share the ideas and solution proposals to problems on issues in the field with professionals and non-professionals by the support of qualitative and quantitative data. 3) Organize and implement project and activities for social environment with a sense of social responsibility. 4) Monitor the developments in the field and communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio B1 General Level. 5) Use informatics and communication technologies with at least a minimum level of European Computer Driving License Advanced Level software knowledge. |
1) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 2) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 3) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. 4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 6) Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. |
1) Sözlü ve yazılı iletişim kurar, en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2) Bilişim uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve girişimcilik, yenilikçilik konuları hakkında farkındalığa sahiptir. |
Learning Competence | |||
1) Has professional ethical values and a lifelong learning mindset; follows current technologies and engages in continuous self-improvement. |
1) Evaluate the knowledge and skills acquired at an advanced level in the field with a critical approach. 2) Determine learning needs and direct the learning. 3) Develop positive attitude towards lifelong learning. |
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2) Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. |
1) Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili güncel gelişmeleri izler. |
Field Specific Competence | |||
1) Understands the software development life cycle, effectively uses programming languages, and develops software projects. |
1) Act in accordance with social, scientific, cultural and ethic values on the stages of gathering, implementation and release of the results of data related to the field. 2) Possess sufficient consciousness about the issues of universality of social rights, social justice, quality, cultural values and also, environmental protection, worker's health and security. |
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma (Kalite kültürünün yerine) ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
1) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
Competence to Work Independently and Take Responsibility | |||
1) Is skilled in teamwork, with well-developed project management and communication abilities. |
1) Conduct studies at an advanced level in the field independently. 2) Take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. 3) Planning and managing activities towards the development of subordinates in the framework of a project. |
1) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4) Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5) Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. |
1) Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. |
1) Possesses theoretical and practical knowledge in the field of information systems and technologies. |
2) Identifies, analyzes, and develops solutions to complex information technology problems using appropriate tools. |
3) Understands the software development life cycle, effectively uses programming languages, and develops software projects. |
4) Designs and manages database systems and performs big data analysis. |
5) Is skilled in teamwork, with well-developed project management and communication abilities. |
6) Has professional ethical values and a lifelong learning mindset; follows current technologies and engages in continuous self-improvement. |