Istanbul Okan UniversityDegree Programs Architectural RestorationGeneral Information For StudentsDiploma SupplementErasmus Policy StatementNational Qualifications
Architectural Restoration
Associate TR-NQF-HE: Level 5 QF-EHEA: Short Cycle EQF-LLL: Level 5

Program Outcomes

Classified

1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) To be able to contribute as an intermediate staff in conservation and restoration field.
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) To be able to comment on conservation, historical environmental protection, traditional building materials, architecture and art history
3 - Competences
Communication and Social Competence
1) To be able to exchange information with institutions and organizations providing services related to their profession.
Learning Competence
1) Having the ability to work effectively both individually and in teamwork and to have self-confidence to undertake disciplined responsibilities
Field Specific Competence
1) To be able to comment on restoration techniques.
Competence to Work Independently and Take Responsibility
1) Ability to work in the construction sites related to the restoration area.

Program Gains Program Level

Program Outcomes TR-NQF-HE 5 (Associate) Level Descriptors TR-NQF-HE Main Field Descriptors
58 - Architecture and building
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) To be able to contribute as an intermediate staff in conservation and restoration field.
1) Possess theoretical and practical knowledge supported by textbooks with updated information, practice equipments and other resource on basic level based on qualifications gained at secondary education level.
1) İlgili alanlarda ortaöğretimde kazanılan yetkinlikler temelinde kapsamlı, uzmanlaşmış, olgusal ve kavramsal bilgiye sahip olur ve bu bilginin sınırları tanımlar.
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) To be able to comment on conservation, historical environmental protection, traditional building materials, architecture and art history
1) Gain the skills to use basic level theoretical and practical knowledge acquired within the field in the same field of a higher education level or in a field of same level.
2) Interpret and evaluate data, define problems, do analysis, produce solutions based on proof with using basic level knowledge and practices gained within the field.
1) Somut ve soyut problemlere yaratıcı çözümler geliştirebilmek için gerekli mantıksal, sezgisel, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerileri ile pratik becerilere sahiptir.
2) Sözlü ve yazılı anlatım becerileri ile konvansiyonel ve sayısal ortamlarda görsel/ grafik anlatım ve modelleme becerilerine sahiptir.
3 - Competences
Communication and Social Competence
1) To be able to exchange information with institutions and organizations providing services related to their profession.
1) Transfer the ideas based on the basic knowledge and skills acquired within the field through written and oral communication.
2) Share the ideas and solution proposals to problems about issues within the field with professionals and non-professionals.
3) Monitor the developments in the field and communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio A2 General Level.
4) Use informatics and communication technologies with at least a minimum level of European Computer Driving License Basic Level software knowledge.
1) Fikirlerini, proje ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilere dayandırarak ve iyi yapılandırılmış ve tutarlı bir biçimde akranlarına, danışmanlarına ve olası kullanıcılara/işverenlere sunar.
2) İçselleşmiş, kişisel, geniş kapsamlı bir dünya görüşünü dile getirir.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar; dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır.
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımıyla birlikte alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
Learning Competence
1) Having the ability to work effectively both individually and in teamwork and to have self-confidence to undertake disciplined responsibilities
1) Evaluate the acquired knowledge and skills at basic level within the field with a critical approach, determine and respond to learning needs.
2) Direct the education received to a higher education level in the same field or to an occupation in the same level.
3) Gain awareness of lifelong learning.
1) Daha ileri düzeyde öğrenme için gerekli öğrenme ihtiyaçlarını belirler.
2) Enformasyonun doğası, teknik altyapısı ve sosyal, kültürel ve ideolojik bağlamı ve etkileri üzerinde eleştirel ve eytişimsel (diyalektik, eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) düşünür (karar verme ve bilgiye dayalı, sorumlu eylem için gerekli öğrenme becerilerine sahip olur, seçenekleri kavrar, tartışır, eldeki seçenekler üstünde sentez üretir, fikir oluşturur.)
3) Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, bunun için planlar yapar ve bunları uygular.
4) Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder.
Field Specific Competence
1) To be able to comment on restoration techniques.
1) Possess social, scientific, cultural and ethic values on the stages of gathering, implementation and release of the results of data related to the field.
2) Possess sufficient consciousness about the issues of universality of social rights, social justice, quality, cultural values and also, environmental protection, worker's health and security.
1) Soyut ve somut problemler için yaratıcı yanıtlar/çözümler geliştirir.
2) Alanıyla ilgili süreçlerde, olası toplumsal ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar.
3) İlgili toplumsal, bilimsel ve etik sorunların bilgisine dayanarak yargıya varır.
Competence to Work Independently and Take Responsibility
1) Ability to work in the construction sites related to the restoration area.
1) Conduct studies at basic level within the field independently.
2) Take responsibility as a team member in order to solve unexpected complex problems faced in the implementations within the field.
3) Conduct activities towards the development of subordinates within a project.
1) Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız hareket eder ve sorumluluk alır, bir proje hazırlar ve yürütür.
2) Proje geliştirirken yaratıcılık sergiler.
3) Öğrenme ortamlarında karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4) Kendi başarımını ve başkalarınınkini değerlendirir ve geliştirir.

Conjoined

1) To be able to contribute as an intermediate staff in conservation and restoration field.
2) To be able to comment on conservation, historical environmental protection, traditional building materials, architecture and art history
3) To be able to exchange information with institutions and organizations providing services related to their profession.
4) Having the ability to work effectively both individually and in teamwork and to have self-confidence to undertake disciplined responsibilities
5) To be able to comment on restoration techniques.
6) Ability to work in the construction sites related to the restoration area.