İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Program Eğitim Hedefleri

(Programın amacı doğrultusunda belirlenen hedefler aşağıda belirtilmiştir.)
1 Mesleki yetki ve sorumluluklarını bilme
2 Gözlük, kontak lens ve düşük görme cihazları gibi temel görme cihazları hakkında bilgilere sahip olabilme
3 Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme.
4 Numaralı gözlük camlarını ve kontak lensleri ölçebilme, montajı için gerekli ayarları yapabilme.
5 Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri kullanabilme.
6 Temel optik aletler hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme.
7 Temel matematik, kimya, fizik ve fiziğin geometrik optik alanına ilişkin genel bilgilere sahip olabilme
8 Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olabilme.
9 İnsan anatomisi, fizyolojisi ve genel halk sağlığı alanlarında temel bilgilere sahip olabilme.
10 Mesleki etik kuralların bilincine sahip olabilme.
11 Meslekle ilgili teknolojik gelişmeleri izleyebilme ve çalışma alanına uygulayabilme.
12 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseme ve meslek içi eğitim, kurs, seminer, sempozyum, panel ve yayınları takip ederek kendini geliştirmenin bilincine sahip olabilme
13 Genel ve mesleki yazılım programlarını, otomasyon sistemlerini kullanabilme.
14 Mesleki işletmelerin idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olabilme.
15 Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözeterek, olağan dışı durumlarda soğukkanlılığını koruyabilme ve ilk yardım uygulayabilme.
16 Çalışma alanındaki kişiler ve hizmet verdiği kişilerle sağlıklı insan ilişkileri kurabilme
17 Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalığına sahip olabilme.
18 Disiplinler arası takım çalışması yapabilen, sosyal sorumluluk bilincine sahip, girişimci bireyler olabilme
19 Atatürk İlkeleri ve inkılâp tarihi konusunda bilgi sahibi olma
20 Türkçe dil bilgisi ve kullanım becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip çağdaş bireyler olabilme.
21 Sağlık hizmetlerinin Türkiye’de örgütlenme şeklini ve kendi disiplininin bu örgütlenme içindeki yerini anlayabilme
22 Sağlık hizmetlerinde koruyucu bakış açısının önemini anlayabilme, hizmet sunumunda buna özen göstermeye dair tutum geliştirme
23 Temel epidemiyolojik kavramları bilme ve mesleki uygulamalarında bu kavramları uygun biçimde kullanabilme
24 Mesleğe yönelik veri tabanı oluşturabilme ve analiz yapabilme
24 Mesleğe yönelik veri tabanı oluşturabilme ve analiz yapabilme
25 Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olabilme
26 Öğrencilerin üniversite kavramını algılayarak üniversite yaşamına uyumunu kolaylaştıran çeşitli bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklere düzenli bir şekilde katılımını sağlayabilme