(Programın amacı doğrultusunda belirlenen hedefler aşağıda belirtilmiştir.)
1 |
Mesleki yetki ve sorumluluklarını bilme |
2 |
Gözlük, kontak lens ve düşük görme cihazları gibi temel görme cihazları hakkında bilgilere sahip olabilme |
3 |
Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme. |
4 |
Numaralı gözlük camlarını ve kontak lensleri ölçebilme, montajı için gerekli ayarları yapabilme. |
5 |
Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri kullanabilme. |
6 |
Temel optik aletler hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme. |
7 |
Temel matematik, kimya, fizik ve fiziğin geometrik optik alanına ilişkin genel bilgilere sahip olabilme |
8 |
Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olabilme. |
9 |
İnsan anatomisi, fizyolojisi ve genel halk sağlığı alanlarında temel bilgilere sahip olabilme. |
10 |
Mesleki etik kuralların bilincine sahip olabilme. |
11 |
Meslekle ilgili teknolojik gelişmeleri izleyebilme ve çalışma alanına uygulayabilme. |
12 |
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseme ve meslek içi eğitim, kurs, seminer, sempozyum, panel ve yayınları takip ederek kendini geliştirmenin bilincine sahip olabilme |
13 |
Genel ve mesleki yazılım programlarını, otomasyon sistemlerini kullanabilme. |
14 |
Mesleki işletmelerin idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olabilme. |
15 |
Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözeterek, olağan dışı durumlarda soğukkanlılığını koruyabilme ve ilk yardım uygulayabilme. |
16 |
Çalışma alanındaki kişiler ve hizmet verdiği kişilerle sağlıklı insan ilişkileri kurabilme |
17 |
Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalığına sahip olabilme. |
18 |
Disiplinler arası takım çalışması yapabilen, sosyal sorumluluk bilincine sahip, girişimci bireyler olabilme |
19 |
Atatürk İlkeleri ve inkılâp tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
20 |
Türkçe dil bilgisi ve kullanım becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip çağdaş bireyler olabilme. |
21 |
Sağlık hizmetlerinin Türkiye’de örgütlenme şeklini ve kendi disiplininin bu örgütlenme içindeki yerini anlayabilme |
22 |
Sağlık hizmetlerinde koruyucu bakış açısının önemini anlayabilme, hizmet sunumunda buna özen göstermeye dair tutum geliştirme |
23 |
Temel epidemiyolojik kavramları bilme ve mesleki uygulamalarında bu kavramları uygun biçimde kullanabilme |
24 |
Mesleğe yönelik veri tabanı oluşturabilme ve analiz yapabilme |
24 |
Mesleğe yönelik veri tabanı oluşturabilme ve analiz yapabilme |
25 |
Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olabilme |
26 |
Öğrencilerin üniversite kavramını algılayarak üniversite yaşamına uyumunu kolaylaştıran çeşitli bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklere düzenli bir şekilde katılımını sağlayabilme |