İngilizce Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları 14 - Öğretmen Yerleştirme ve Eğitim Bilimleri |
Program Kazanımları | TYYÇ 6 (Lisans) Düzey Tanımlayıcıları | |||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||||||||||||||
1 - Bilgi | |||||||||||||||||||||||
Kuramsal - Olgusal | 1 | Temel Alan: Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar."> |
Düzey: Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma."> |
1 | Kuramsal - Olgusal | ||||||||||||||||||
2 | Temel Alan: Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir."> |
||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||
4 | Temel Alan: Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir."> |
||||||||||||||||||||||
5 | Temel Alan: Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir."> |
||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||
2 - Beceriler | |||||||||||||||||||||||
Bilişsel - Uygulamalı | 1 | Temel Alan: Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır."> |
Düzey: Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme."> |
1 | Bilişsel - Uygulamalı | ||||||||||||||||||
2 | Temel Alan: Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir."> |
Düzey: Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme."> |
2 | ||||||||||||||||||||
3 | Temel Alan: Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir."> |
||||||||||||||||||||||
4 | Temel Alan: Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular."> |
||||||||||||||||||||||
5 | Temel Alan: Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir."> |
||||||||||||||||||||||
6 | Temel Alan: Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir."> |
||||||||||||||||||||||
3 - Yetkinlikler | |||||||||||||||||||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 1 | Temel Alan: Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır."> |
Düzey: Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme."> |
1 | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||||||||||||||||||
2 | Temel Alan: Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler."> |
2 | |||||||||||||||||||||
3 | Temel Alan: Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular."> |
3 | |||||||||||||||||||||
4 | Temel Alan: Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir."> |
4 | |||||||||||||||||||||
5 | Temel Alan: Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır."> |
Düzey: Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme."> |
5 | ||||||||||||||||||||
6 | Temel Alan: Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar."> |
||||||||||||||||||||||
7 | Temel Alan: Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır."> |
||||||||||||||||||||||
8 | Temel Alan: Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar."> |
||||||||||||||||||||||
Öğrenme Yetkinliği | 1 | Temel Alan: Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir."> |
Düzey: Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme."> |
1 | Öğrenme Yetkinliği | ||||||||||||||||||
2 | Temel Alan: Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir."> |
Düzey: Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme."> |
2 | ||||||||||||||||||||
3 | Temel Alan: Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir."> |
Düzey: Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme."> |
3 | ||||||||||||||||||||
4 | Temel Alan: Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır."> |
||||||||||||||||||||||
Alana Özgü Yetkinlik | 1 | 1 | Alana Özgü Yetkinlik | ||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||||||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1 | Temel Alan: Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir."> |
Düzey: Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. "> |
1 | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||||||||||||||||||
2 | Düzey: Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme."> |
2 | |||||||||||||||||||||
3 | Düzey: Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme."> |
3 |