Dijital Oyun Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YMD210 | ||||||||
Ders İsmi: | Sosyal Sorumluluk Projeleri Üretim Atölyesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Yabancı Dil | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin Amacı, Sosyal Sorumluluk İle Birbirimize Ve Çevremize Duyarlı Olmayı Göstermek ve Öğretmektir. Sosyal, Kültürel, Ekonomik, Ve Çevresel Sorunları İdrak Ettikten Sonra Bunun Üzerine Atölyemizde Proje Üretmek Olacaktır. |
Dersin İçeriği: | Sosyal sorumluluğun ne olduğu ve ne olmadığı hakkında bilgilendirmek, projelerin nasıl oluşturulduğu göstermek, nasıl sunum yapılacağını öğretmek ve sosyal projelerde proje yazımı ve sunumunu birlikte nasıl entegre edeceklerini gösterip büyük kurumlara, atölyede hazırladıkları projelerini sunmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sosyal Sorumluluğun tanımı. | |
2) | Dünyada örnek Sosyal Sorumluluk projeleri. | |
3) | Türkiye'de örnek Sosyal Sorumluluk projeleri. | |
4) | Dünya ve Türkiye'de sosyal sorumluluk faaliyetlerinin farkları ve benzerlikleri. | |
5) | Sosyal Sorumluluk Proje üretimi nasıl olur? | |
6) | Sosyal Sorumluluk Projeleri sunumlarının hazırlanımı. | |
7) | Proje sunumları ve değerlendirme. | |
8) | Proje sunumları ve değerlendirme. | |
9) | Vize Sunumları. | |
10) | Projelerin Kurumlara Sunumu. | |
11) | Kurumların geri dönüşleri üzerine projelerin iyileştirilmesi. | |
12) | Genel Değerlendirme. | |
13) | Panel ve final sunumları. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları, haftalık e-maillerle öğrencilere sunulan web adresleri, basılı metinler ve de öğretim görevlisi sunumlarının üzerinde sınıfta grupları ile çalışarak oluşmaktadır. |
Diğer Kaynaklar: | Weekly e-mails, web addresses presented to the students, printed texts, and lectures. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. | ||||||
2) Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. | ||||||
3) Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. | |
2) | Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. | |
3) | Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Sosyal Faaliyet |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 64 |
Sunum / Seminer | 6 | 30 |
Proje | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 184 |